Nauczanie na odległość PE-3S-NAO
TREŚCI PROGRAMOWE:
Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne. Pojęcie, cele i zadania oraz rodzaje icharakterystyka nauczania na odległość. Edukacja zdalna w Polsce oraz krajach rozwijających się i rozwiniętych. Systemy i narzędzia asynchroniczne i synchroniczne nauczania na odległość. Aspekty pozytywne i negatywne kształcenia on-line. E-learning, webcasting oraz istota kształcenia komplementarnego. Kształcenie on-line w perspektywie indywidualnej oraz grupowej. Nauczanie zdane a komunikacja między ludźmi w czasie nauki, pracy i czasie wolnym.
W cyklu 2021Z:
Zarys historyczny nauczania zdalnego w Polsce i na świecie. Nauczanie na odległość z perspektywy pandemii COVID-19. Technologia w edukacji a praktyka dydaktyczna. Cyfrowa przestrzeń w procesie nauczania. Platformy nauczania zdalnego na przykładnie Microsoft Teams i Google Schoolar. Aplikacje multimedialne w dydaktyce. Możliwości i ograniczenia nauki zdalnej. Przyszłość nauczania tradycyjnego w kontekście postępu technologicznego. |
W cyklu 2022Z:
Zarys historyczny nauczania zdalnego w Polsce i na świecie. Nauczanie na odległość z perspektywy pandemii COVID-19. Technologia w edukacji a praktyka dydaktyczna. Cyfrowa przestrzeń w procesie nauczania. Platformy nauczania zdalnego na przykładnie Microsoft Teams i Google Schoolar. Aplikacje multimedialne w dydaktyce. Możliwości i ograniczenia nauki zdalnej. Przyszłość nauczania tradycyjnego w kontekście postępu technologicznego. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma podstawową wiedzę o założeniach nauczania na odległość (cele, funkcje, metody, treści, formy, potencjał inkluzyjny).
Umiejętności
Potrafi animować pracę nad rozwojem uczestników procesów związanych z kształceniem zdalnym, wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, rozwijać ich kompetencje kluczowe, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie; potrafi skutecznie wspomagać w świadomym i odpowiedzialnym podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych.
Kompetencje społeczne
Weryfikuje i aktualizuje na bieżąco swoją wiedzę na temat rozwiązań e-learningowychw Polsce i na świecie.
Literatura
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: - Siemińska-Łosko A., Internet w przygotowaniu nauczycieli do stosowania technologii informacyjnej, Wyd. Adam Marszałek 2006 |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: - Siemińska-Łosko A., Internet w przygotowaniu nauczycieli do stosowania technologii informacyjnej, Wyd. Adam Marszałek 2006 |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Nakład pracy studenta: - ćwiczenia i godziny kontaktowe 30 Liczba ECTS: 3 Forma zaliczenia: |
W cyklu 2022Z:
Nakład pracy studenta: - ćwiczenia i godziny kontaktowe 30 Liczba ECTS: 3 Forma zaliczenia: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: