W cyklu 2021Z:
LITERATURA PODSTAWOWA: 1. Proctor, T. (2002). Twórcze rozwiązywanie problemów. Gdańsk: GWP. 2. Robson, M. (2005). Grupowe rozwiązywanie problemów. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 3. Nęcka, E. (1994). Trop… Twórcze Rozwiązywanie Problemów. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. 4. Brocławik, K. (1991). Model efektywnej grupy synektycznej. [W:] A. Tokarz (red.). Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej. Kraków: Wydawnictwo UJ. 5. Chybicka, A. (2006). Psychologia twórczości grupowej. Jak moderować zespoły twórcze i zadaniowe. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. 6. Treffinger D. J., Isaksen, S. G., Dorwal, K. B. Kreatywne rozwiązywanie problemów. Radom: Ośrodek Kształcenia i Doskonalenia Kadr Instytutu Technologii Eksploatacji. 7. Szmidt, K.J. (2008). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: Helion.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Góralski, A. (1977). Heurystyka. [W:] A. Góralski (red.). Zadanie metoda rozwiązanie. Techniki twórczego myślenia zbiór 1. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne – s. 11-25. 2. Schoenfeld, A.H. (1980). Jak nauczać twórczego rozwiązywania zadań [W:] A. Góralski (red.). Zadanie metoda rozwiązanie. Techniki twórczego myślenia zbiór 3. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne – s.11-55. 3. Antoszkiewicz, J. D. (1998). Rozwiązywanie problemów firmy. Praktyka zmian. Warszawa: Poltext, rozdziały: 5, 6, 7, 8. 4. Altszuller, H. (1972). Algorytm wynalazku. Warszawa: Wiedza Powszechna. 5. Foster, T.R.V. (2000). Kreowanie świetnych pomysłów na 101 sposobów. Kraków: IFC Press. 6. Jerzyk, E., Leszczyński, G., Mruk, H. (2006) (red.). Kreatywność w biznesie. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. 7. Oech von, R. (2009). Kreatywność. Możesz być bardziej twórczy. Łódź: Galaktyka. 8. Brich, B., Clegg, B. (1996). Techniki twórczego myślenia w biznesie. Lublin: Wydawnictwo M & A Communications Polska Sp. z o.o. 9. Mullen, B., Johnson, C., Salas, E. (1991). Productivity Loss in Brainstorming Groups: A Meta-Analytic Integration. BASIC AND APPLIED SOCIAL PSYCHOLOGY, 72(1), 3-23. 10. Puccio, G. J., Burnett, C., Acar, S., Yudess, J. A., Holinger, M., Cabra, J. F. (2018). Creative Problem Solving in Small Groups: The Effects of Creativity Training on Idea Generation, Solutions Creativity, and Leadership Effectiveness. Journal of Creative Behavior. 11. Levine, K. J., Heuett, K.B., Reno, K. M. (2015). Re-Operationalizing Established Groups in Brainstorming: Validating Osborn’s Claims. Journal of Creative Behavior. 12. Coursey, L. E., Gertner, R. E., Williams, B. C., Kenworthy, J. B., Paulus, P. B., Doboli, S. (2019). Linking the Divergent and Convergent Processes of Collaborative Creativity: The Impact of Expertise Levels and Elaboration Processes. Frontiers in Psychology, doi: 10.3389/fpsyg.2019.00699 13. Kurtzberg, T. R., Amabile, T. M. (2000-2001). From Guilford to creative synergy: Opening the black box of team-level creativity. Creativity Research Journal, 13(3 & 4), 285-294. 14. Harvey, S. (2013). A different perspective: The multiple effects of deep level diversity on group creativity. Journal of Experimental Social Psychology, 49, 822–832. 15. Cooper, W. H., Gallupe, R. B., Pollard, S., & Cadsby, J. (1998). Some liberating effects of anonymous electronic brainstorming. Small Group Research, 29, 147–178. 16. Diehl, M., & Stroebe, W. (1987). Productivity loss in brainstorming groups: Toward the solution of a riddle. Journal of Personalisty and Social Psychology, 53, 497–509. 17. Van Dyne, L., & Saavedra, R. (1996). A naturalistic minority influence experiment: Effects on divergent thinking, conflict and originality in work-groups. British Journal of Social Psychology, 35, 151–167. 18. Carnevale, P. J., Probst, P. M. (1998). Social values and social conflict in creative problem solving and categorization. Journal of Personality and Social Psychology, 74, 1300-1309.
|
W cyklu 2022Z:
LITERATURA PODSTAWOWA: 1. Proctor, T. (2002). Twórcze rozwiązywanie problemów. Gdańsk: GWP. 2. Robson, M. (2005). Grupowe rozwiązywanie problemów. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 3. Nęcka, E. (1994). Trop… Twórcze Rozwiązywanie Problemów. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. 4. Brocławik, K. (1991). Model efektywnej grupy synektycznej. [W:] A. Tokarz (red.). Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej. Kraków: Wydawnictwo UJ. 5. Chybicka, A. (2006). Psychologia twórczości grupowej. Jak moderować zespoły twórcze i zadaniowe. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. 6. Treffinger D. J., Isaksen, S. G., Dorwal, K. B. Kreatywne rozwiązywanie problemów. Radom: Ośrodek Kształcenia i Doskonalenia Kadr Instytutu Technologii Eksploatacji. 7. Szmidt, K.J. (2008). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: Helion.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Góralski, A. (1977). Heurystyka. [W:] A. Góralski (red.). Zadanie metoda rozwiązanie. Techniki twórczego myślenia zbiór 1. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne – s. 11-25. 2. Schoenfeld, A.H. (1980). Jak nauczać twórczego rozwiązywania zadań [W:] A. Góralski (red.). Zadanie metoda rozwiązanie. Techniki twórczego myślenia zbiór 3. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne – s.11-55. 3. Antoszkiewicz, J. D. (1998). Rozwiązywanie problemów firmy. Praktyka zmian. Warszawa: Poltext, rozdziały: 5, 6, 7, 8. 4. Altszuller, H. (1972). Algorytm wynalazku. Warszawa: Wiedza Powszechna. 5. Foster, T.R.V. (2000). Kreowanie świetnych pomysłów na 101 sposobów. Kraków: IFC Press. 6. Jerzyk, E., Leszczyński, G., Mruk, H. (2006) (red.). Kreatywność w biznesie. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. 7. Oech von, R. (2009). Kreatywność. Możesz być bardziej twórczy. Łódź: Galaktyka. 8. Brich, B., Clegg, B. (1996). Techniki twórczego myślenia w biznesie. Lublin: Wydawnictwo M & A Communications Polska Sp. z o.o. 9. Mullen, B., Johnson, C., Salas, E. (1991). Productivity Loss in Brainstorming Groups: A Meta-Analytic Integration. BASIC AND APPLIED SOCIAL PSYCHOLOGY, 72(1), 3-23. 10. Puccio, G. J., Burnett, C., Acar, S., Yudess, J. A., Holinger, M., Cabra, J. F. (2018). Creative Problem Solving in Small Groups: The Effects of Creativity Training on Idea Generation, Solutions Creativity, and Leadership Effectiveness. Journal of Creative Behavior. 11. Levine, K. J., Heuett, K.B., Reno, K. M. (2015). Re-Operationalizing Established Groups in Brainstorming: Validating Osborn’s Claims. Journal of Creative Behavior. 12. Coursey, L. E., Gertner, R. E., Williams, B. C., Kenworthy, J. B., Paulus, P. B., Doboli, S. (2019). Linking the Divergent and Convergent Processes of Collaborative Creativity: The Impact of Expertise Levels and Elaboration Processes. Frontiers in Psychology, doi: 10.3389/fpsyg.2019.00699 13. Kurtzberg, T. R., Amabile, T. M. (2000-2001). From Guilford to creative synergy: Opening the black box of team-level creativity. Creativity Research Journal, 13(3 & 4), 285-294. 14. Harvey, S. (2013). A different perspective: The multiple effects of deep level diversity on group creativity. Journal of Experimental Social Psychology, 49, 822–832. 15. Cooper, W. H., Gallupe, R. B., Pollard, S., & Cadsby, J. (1998). Some liberating effects of anonymous electronic brainstorming. Small Group Research, 29, 147–178. 16. Diehl, M., & Stroebe, W. (1987). Productivity loss in brainstorming groups: Toward the solution of a riddle. Journal of Personalisty and Social Psychology, 53, 497–509. 17. Van Dyne, L., & Saavedra, R. (1996). A naturalistic minority influence experiment: Effects on divergent thinking, conflict and originality in work-groups. British Journal of Social Psychology, 35, 151–167. 18. Carnevale, P. J., Probst, P. M. (1998). Social values and social conflict in creative problem solving and categorization. Journal of Personality and Social Psychology, 74, 1300-1309.
|
W cyklu 2023Z:
LITERATURA PODSTAWOWA: 1. Proctor, T. (2002). Twórcze rozwiązywanie problemów. Gdańsk: GWP. 2. Robson, M. (2005). Grupowe rozwiązywanie problemów. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 3. Nęcka, E. (1994). Trop… Twórcze Rozwiązywanie Problemów. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. 4. Brocławik, K. (1991). Model efektywnej grupy synektycznej. [W:] A. Tokarz (red.). Stymulatory i inhibitory aktywności twórczej. Kraków: Wydawnictwo UJ. 5. Chybicka, A. (2006). Psychologia twórczości grupowej. Jak moderować zespoły twórcze i zadaniowe. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. 6. Treffinger D. J., Isaksen, S. G., Dorwal, K. B. Kreatywne rozwiązywanie problemów. Radom: Ośrodek Kształcenia i Doskonalenia Kadr Instytutu Technologii Eksploatacji. 7. Szmidt, K.J. (2008). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: Helion. 8. Kwaśniewska, J. (2023). Droga do kreacji czyli trening twórczości XXI wieku. Warszawa: PWN.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Góralski, A. (1977). Heurystyka. [W:] A. Góralski (red.). Zadanie metoda rozwiązanie. Techniki twórczego myślenia zbiór 1. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne – s. 11-25. 2. Schoenfeld, A.H. (1980). Jak nauczać twórczego rozwiązywania zadań [W:] A. Góralski (red.). Zadanie metoda rozwiązanie. Techniki twórczego myślenia zbiór 3. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne – s.11-55. 3. Antoszkiewicz, J. D. (1998). Rozwiązywanie problemów firmy. Praktyka zmian. Warszawa: Poltext, rozdziały: 5, 6, 7, 8. 4. Altszuller, H. (1972). Algorytm wynalazku. Warszawa: Wiedza Powszechna. 5. Foster, T.R.V. (2000). Kreowanie świetnych pomysłów na 101 sposobów. Kraków: IFC Press. 6. Jerzyk, E., Leszczyński, G., Mruk, H. (2006) (red.). Kreatywność w biznesie. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. 7. Oech von, R. (2009). Kreatywność. Możesz być bardziej twórczy. Łódź: Galaktyka. 8. Brich, B., Clegg, B. (1996). Techniki twórczego myślenia w biznesie. Lublin: Wydawnictwo M & A Communications Polska Sp. z o.o. 9. Mullen, B., Johnson, C., Salas, E. (1991). Productivity Loss in Brainstorming Groups: A Meta-Analytic Integration. BASIC AND APPLIED SOCIAL PSYCHOLOGY, 72(1), 3-23. 10. Puccio, G. J., Burnett, C., Acar, S., Yudess, J. A., Holinger, M., Cabra, J. F. (2018). Creative Problem Solving in Small Groups: The Effects of Creativity Training on Idea Generation, Solutions Creativity, and Leadership Effectiveness. Journal of Creative Behavior. 11. Levine, K. J., Heuett, K.B., Reno, K. M. (2015). Re-Operationalizing Established Groups in Brainstorming: Validating Osborn’s Claims. Journal of Creative Behavior. 12. Coursey, L. E., Gertner, R. E., Williams, B. C., Kenworthy, J. B., Paulus, P. B., Doboli, S. (2019). Linking the Divergent and Convergent Processes of Collaborative Creativity: The Impact of Expertise Levels and Elaboration Processes. Frontiers in Psychology, doi: 10.3389/fpsyg.2019.00699 13. Kurtzberg, T. R., Amabile, T. M. (2000-2001). From Guilford to creative synergy: Opening the black box of team-level creativity. Creativity Research Journal, 13(3 & 4), 285-294. 14. Harvey, S. (2013). A different perspective: The multiple effects of deep level diversity on group creativity. Journal of Experimental Social Psychology, 49, 822–832. 15. Cooper, W. H., Gallupe, R. B., Pollard, S., & Cadsby, J. (1998). Some liberating effects of anonymous electronic brainstorming. Small Group Research, 29, 147–178. 16. Diehl, M., & Stroebe, W. (1987). Productivity loss in brainstorming groups: Toward the solution of a riddle. Journal of Personalisty and Social Psychology, 53, 497–509. 17. Van Dyne, L., & Saavedra, R. (1996). A naturalistic minority influence experiment: Effects on divergent thinking, conflict and originality in work-groups. British Journal of Social Psychology, 35, 151–167. 18. Carnevale, P. J., Probst, P. M. (1998). Social values and social conflict in creative problem solving and categorization. Journal of Personality and Social Psychology, 74, 1300-1309.
|
W cyklu 2024Z:
LITERATURA PODSTAWOWA: Brocławik, K. (2005). Grupy jako środowiska aktywności twórczej. W: A. Tokarz (red.), W poszukiwaniu zastosowań psychologii twórczości (s. 73–92). Wydawnictwo UJ. Chybicka, A. (2006). Psychologia twórczości grupowej. Jak moderować zespoły twórcze i zadaniowe. Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Kwaśniewska, J. (2023). Droga do kreacji czyli trening twórczości XXI wieku. PWN. Nęcka, E. (1994). Trop… Twórcze Rozwiązywanie Problemów. Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Proctor, T. (2002). Twórcze rozwiązywanie problemów. GWP. Robson, M. (2005). Grupowe rozwiązywanie problemów. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Szmidt, K.J. (2008). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Wydawnictwo Helion. Treffinger D. J., Isaksen, S. G., Dorwal, K. B. Kreatywne rozwiązywanie problemów. Radom: Ośrodek Kształcenia i Doskonalenia Kadr Instytutu Technologii Eksploatacji. Wiśniewska, E. (2021). Efektywność treningu kreatywności dzieci i młodzieży. Wydawnictwo APS.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Bourgeois-Bougrine, S., Richard, P., Burkhardt, J.-M., Frantz, B., & Lubart, T. (2020). The expression of users’ creative potential in virtual and real environments: An exploratory study. Creativity Research Journal, 32(1), 55–65. https://doi.org/10.1080/10400419.2020.1712162 Coursey, L. E., Gertner, R. T., Williams, B. C., Kenworthy, J. B., Paulus, P. B. & Doboli, S. (2019). Linking the Divergent and Convergent Processes of Collaborative Creativity: The Impact of Expertise Levels and Elaboration Processes. Front. Psychol. 10:699. doi: 10.3389/fpsyg.2019.00699 Harvey, S. (2013). A different perspective: The multiple effects of deep level diversity on group creativity. Journal of Experimental Social Psychology, 49(5), 822–832. https://doi.org/10.1016/j.jesp.2013.04.004 Hundschell, A., Razinskas, S., Backmann, J., & Hoegl, M. (2022). The effects of diversity on creativity: A literature review and synthesis. Applied Psychology: An International Review, 71(4), 1598–1634. https://doi.org/10.1111/apps.12365 Góralski, A. (1977). Heurystyka. [W:] A. Góralski (red.). Zadanie metoda rozwiązanie. Techniki twórczego myślenia zbiór 1. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne – s. 11-25. Korde, R., & Paulus, P. B. (2017). Alternating individual and group idea generation: Finding the elusive synergy. Journal of Experimental Social Psychology, 70, 177–190. doi:10.1016/j.jesp.2016.11.002 Kurtzberg, T. R., & Amabile, T. M. (2001). From Guilford to creative synergy: Opening the black box of team-level creativity. Creativity Research Journal, 13(3-4), 285–294. https://doi.org/10.1207/S15326934CRJ1334_06 Levine, K. J., Heuett, K. B., & Reno, K. M. (2017). Re‐operationalizing established groups in brainstorming: Validating Osborn's claims. The Journal of Creative Behavior, 51(3), 252–262. https://doi.org/10.1002/jocb.122 Puccio, G. J., Burnett, C., Acar, S., Yudess, J. A., Holinger, M., & Cabra, J. F. (2020). Creative problem solving in small groups: The effects of creativity training on idea generation, solution creativity, and leadership effectiveness. The Journal of Creative Behavior, 54(2), 453–471. https://doi.org/10.1002/jocb.381 Poon, J. C. Y., Au, A. C. Y., Tong, T. M. Y., & Lau, S. (2014). The feasibility of enhancement of knowledge and self-confidence in creativity: A pilot study of a three-hour SCAMPER workshop on secondary students. Thinking Skills and Creativity, 14, 32–40. https://doi.org/10.1016/j.tsc.2014.06.006 Wang, X., Lu, K., Runco, M. A., & Hao, N. (2018). Break the “wall” and become creative: Enacting embodied metaphors in virtual reality. Consciousness and Cognition: An International Journal, 62, 102–109. https://doi.org/10.1016/j.concog.2018.03.004
|