Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów multimedialnych w edukacji PE-3S-MTM
- https://www.notion.so/Wykorzystanie-nowoczesnych-technologii-i-program-w-multimedialnych-w-edukacji-59807a3cab9549c7a43aa6a31f68a8d5?pvs=4 (w cyklu 2022L)
- https://www.notion.so/Wykorzystanie-nowoczesnych-technologii-i-program-w-multimedialnych-w-edukacji-59807a3cab9549c7a43aa6a31f68a8d5?pvs=4 (w cyklu 2023L)
TREŚCI PROGRAMOWE:
Wykorzystanie pakietu MS Office do przygotowania drukowanych i multimedialnych materiałów i pomocy dydaktycznych. Obsługa tablicy interaktywnej. Tworzenie własnych projektów ćwiczeń. Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny. Tworzenie bazy programów komputerowych, multimedialnych gier edukacyjnych oraz serwisów internetowych przydatnych w pracy zawodowej.
W cyklu 2021L:
TREŚCI PROGRAMOWE |
W cyklu 2022L:
GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2023L:
GŁÓWNE TREŚCI PROGRAMOWE: |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę na temat możliwości i ograniczeń wykorzystywania nowoczesnych technologii, edukacyjnych pakietów w procesie wychowania wszkole.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne dla podniesienia efektywności działań związanych z kształceniem, wychowaniem i opieką.
Kompetencje społeczne
Realizuje powierzone mu zadania z dbałością o rezultat, wykazując postawę odpowiedzialności i rzetelności.
Kryteria oceniania
Opis metod kształcenia
Metoda asymilacji wiedzy: dyskusja, metody oglądowe, praca w grupach, „burza mózgów”, praca praktyczna.
Nakład pracy
Godziny kontaktowe: ćwiczenia 15
Przygotowanie się do zajęć: lektury 15
Przygotowanie projektu zajęć edukacyjnych w których uwzględniono nowoczesne technologie wspierające proces edukacyjny
Inne formy : kształcenie na odległość
Realizacja treści ćwiczeniowych na odległość:
Studenci otrzymują na grupę przedmiotu w teams materiały do zajęć w formie skanu oraz charakterystykę działań w ramach pracy własnej. Korespondencja odbywa się regularnie, z uwzględnieniem terminarza zajęć.
Zaliczenie: Studenci przygotowują projekt edukacyjny.
Literatura
Literatura:
Krystyna Łangowska-Marcinowska, (2020), Nauczanie zdalne (e-learning) cechą nowoczesnych technologii w edukacji, W: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, nr 2/16, s. 63-69
Kuźmińska-Sołśnia, B. (2014). Nowoczesne technologie informatyczne–możliwości i zagrożenia. Dydaktyka informatyki, (9), 72-81.
Mucha Beata (2019) Wpływ nowoczesnych technologii na rozwój kreatywności studentów – case study, W: Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy 1(30), s. 67-79
W cyklu 2021L:
Krystyna Łangowska-Marcinowska, (2020), Nauczanie zdalne (e-learning) cechą nowoczesnych technologii w edukacji, W: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna, nr 2/16, s. 63-69 Mucha Beata (2019) Wpływ nowoczesnych technologii na rozwój kreatywności studentów – case study, W: Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy 1(30), s. 67-79 |
W cyklu 2022L:
Dokumentacja omawianych serwisów i aplikacji. dokumentacja prezentowanych aplikacji: M. Polak Model SAMR, czyli o technologii w nauczaniu https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/2736-model-samr-czyli-o-technologii-w-nauczaniu |
W cyklu 2023L:
Dokumentacja omawianych serwisów i aplikacji. dokumentacja prezentowanych aplikacji: M. Polak Model SAMR, czyli o technologii w nauczaniu https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/2736-model-samr-czyli-o-technologii-w-nauczaniu |
Uwagi
W cyklu 2021L:
Opis metod kształcenia |
W cyklu 2022L:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
W cyklu 2023L:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: