Metodyka kształcenia dorosłych PE-3S-MKD2
TREŚCI PROGRAMOWE:
Przedmiot zainteresowań metodyki kształcenia. Metodyka nauczania–uczenia się a metodyka kształcenia dorosłych. Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych z uwzględnieniem potrzeb ucznia dorosłego. Hospitowanie zajęć dla dorosłych. Omawianie przebiegu hospitowanych zajęć. Potrzeby edukacyjne różnych środowisk osób dorosłych (studenci, osoby pracujące, seniorzy). Konstruowanie narzędzi diagnozujących, przeprowadzenie badania, przedstawienie wniosków z badań. Dyskusja. Edukacja osób starszych. Hospitacja zajęć w Uniwersytecie Trzeciego Wieku i Klubie Seniora. Planowanie zajęć dla osób starszych. Prowadzenie zajęć ze słuchaczami UTW. Planowanie i realizacja zajęć z uczniami Centrum Kształcenia Ustawicznego.
W cyklu 2024Z:
Tematyka wykładów: Tematyka ćwiczeń: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna terminologię stosowaną w obrębie metodyki kształcenia.
Zna założenia teoretyczne dotyczące edukacji osób dorosłych.
Posiada wiedzę w zakresie prowadzenia edukacji w środowisku osób dorosłych; rozumie rolę nauczyciela uczniów dorosłych.
Wie, jak zaprojektować badania diagnostyczne w odniesieniu do edukacji osób dorosłych.
Zna i różnicuje specyfikę potrzeb edukacyjnych oraz możliwości uczniów dorosłych.
Umiejętności
Potrafi diagnozować potrzeby i możliwości edukacyjne osób dorosłych.
Potrafi tworzyć sytuacje motywujące osoby dorosłe do nauki, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania dydaktyczne w celu uzyskania pożądanych efektów kształcenia.
Potrafi diagnozować potrzeby i możliwości edukacyjne osób dorosłych.
Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej; potrafi tworzyć rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań.
Potrafi tworzyć sytuacje motywujące osoby dorosłe do nauki, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania dydaktyczne w celu uzyskania pożądanych efektów kształcenia.
Kompetencje społeczne
Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku osób dorosłych.
Jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i rozumie ich społeczne znaczenie.
Wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji działań profesjonalnych w zakresie edukacji dorosłych.
Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy; jest gotowy/a do współpracy i tworzenia dobrej atmosfery społecznej oraz rozwiązywania konfliktów poprzez dialog.
Uwagi
W cyklu 2024Z:
METODY KSZTAŁCENIA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: