Kultura bycia PE-3S-KBY1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Zasady dobrego wychowania, kultury osobistej na co dzień i od święta, w miejscach publicznych, jak i prywatnych. Kultury stroju i wyglądu, ubioru stosownego do okoliczności. Kultury słowa, języka, komunikacji. Kultura stołu. Kulturalne zachowanie i rozwiązywania sytuacji niecodziennych. Zasady życzliwości i poszanowania godności własnej i cudzej: etykieta, maniery, dobre obyczaje. Człowiek dobry i dobrze wychowany. Znaczenia rodzimej tradycji. Zasady poprawnej polszczyzny, błędy w komunikacji, reguły komunikacji otwartej, bariery rozmów przez telefon, posługiwania się telefonem komórkowym, mowy ciała. Kultura bycia pedagogiem, zasady dialogu edukacyjnego, jak rozmawiać zuczniem, zrodzicem. Takt pedagogiczny, wzorce osobowości wychowawcy.
W cyklu 2023Z:
TREŚCI PRZEDMIOTOWE Treści ogólne przedmiotu dotyczą: Treści szczegółowe przedmiotu dotyczą: Wymagania: |
W cyklu 2024Z:
TREŚCI PRZEDMIOTOWE Treści ogólne przedmiotu dotyczą: Treści szczegółowe przedmiotu dotyczą: Wymagania: |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu kultury materialnej i symbolicznej oraz kultury relacji międzyludzkich, ze szczególnym uwzględnieniem środowiska szkolnego.
Umiejętności
Obserwuje i krytycznie analizuje zjawiska kultury, w tym także kultury dnia codziennego.
Komunikuje się stosownie do różnych kontekstów sytuacyjnych na polu działań edukacyjnych, animacyjnych i społecznych.
Potrafi uwzględniać konteksty kulturowe wpracy pedagoga, nauczyciela.
Kompetencje społeczne
Dba o kanony związane z „dobrym wychowaniem” oraz etykietą.
Literatura
W cyklu 2023Z:
PODSTAWOWA -E. Bonneau, Wielka księga dobrych manier, Wydawnictwo RM, 2010 UZUPEŁNIAJĄCA • Birgit Adam, Savoir vivr’e nowoczesnej kobiety. |
W cyklu 2024Z:
PODSTAWOWA -E. Bonneau, Wielka księga dobrych manier, Wydawnictwo RM, 2010 UZUPEŁNIAJĄCA • Birgit Adam, Savoir vivr’e nowoczesnej kobiety. |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
LINK do zespołu w TEAMS: METODY PRACY NA ZAJĘCIACH Ćwiczenia prowadzone metodą animacji grupy przy współudziale studentów z prezentacjami multimedialnymi, filmami dydaktycznymi, elementami dramy, konkursami, dyskusjami, rozwiązywaniem problemów NAKŁAD PRACY STUDENTA szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności tj. (z zachowaniem zasady, że średnio 25 - 30 godzinom pracy odpowiada 1 punkt ECTS) |
W cyklu 2024Z:
METODY PRACY NA ZAJĘCIACH Ćwiczenia prowadzone metodą animacji grupy przy współudziale studentów z prezentacjami multimedialnymi, filmami dydaktycznymi, elementami dramy, konkursami, dyskusjami, rozwiązywaniem problemów NAKŁAD PRACY STUDENTA szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności tj. (z zachowaniem zasady, że średnio 25 - 30 godzinom pracy odpowiada 1 punkt ECTS) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: