Grafika wektorowa i 3D PE-3S-GWE
TREŚCI PROGRAMOWE
Cechy grafiki wektorowej, grafika 2d a 3d. Prawo autorskie – dozwolony użytek. Formaty zapisu plików. Import/eksport grafiki. Narzędzia do tworzenia grafiki wektorowej, efekty specjalne, wypełnienie i kontur obiektów. Import bitmapy i jej edycja, kadrowanie. Edycja tekstu, łączenie tekstu i grafiki, zasady składu tekstów komputerowych. Projektowanie graficznych materiałów dydaktycznych, informacyjnych, formularzy.
W cyklu 2021Z:
1. Wprowadzenie do grafiki wektorowej i 3D. Prawo autorskie, licencje, użytek własny. Formaty zapisu plików graficznych. Rozdzielczość grafik. Systemy kolorystyczne. Grafika 2D a 3D. Podstawowe pojęcia związane z grafiką. |
W cyklu 2022Z:
1. Podstawowe pojęcia związane z grafiką wektorową i 3D. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Zna podstawowe przepisy i normy dotyczące własności intelektualnej i prawa autorskiego w kontekście korzystania z materiałów graficznych innych autorów.
- Zna rodzaje licencji regulujących udostępnianie własnych dokonań.
Umiejętności
- Potrafi współdziałać z innymi osobami i pracować w zespole pełniąc różne role.
- Potrafi wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne dla zwiększenia efektywności procesu kształcenia.
Kompetencje społeczne
- Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.
Literatura
W cyklu 2021Z:
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzącego. Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022Z:
Autorskie instrukcje do zajęć przygotowywane przez prowadzącego. Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: METODY KSZTAŁCENIA: |
W cyklu 2022Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA: METODY KSZTAŁCENIA: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: