Fotografia jako narzędzie edukacyjne PE-3S-FNE
TEAMATYKA ZAJĘĆ
1. Fotografia jako narzędzie obserwacji, ekspresji i budowania wiedzy zgodnie z obszarami nauki, na których koncentrują się studenci.
2. Kompozycja w fotografii.
3. Techniki fotografowania.
4. Motywy fotografii - portret, martwa natura, pejzaż, architektura - w treściach programowych kształcenia ogólnego.
5. Fotografia edukacyjna czy dla edukacji? - analiza fotografii jako narzędzia oddziaływania edukacyjnego.
5. Podstawy konstruowania edukacyjnego projektu wizualnego przy użyciu fotografii.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą wykorzystania fotografii jako narzędzia oddziaływań edukacyjnych.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu fotografii jako narzędzia edukacyjnego.
Kompetencje społeczne
Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie wykorzystania fotografii jako narzędzia oddziaływań edukacyjnych w mediach i rozumie jej społeczne znaczenie.
Kryteria oceniania
METODY KSZTAŁCENIA:
- prezentacja multimedialna powiązana z tematyką zadania,
- dialog dydaktyczny,
- omawianie zagadnień teoretycznych,
- dyskusja dydaktyczna,
- przegląd prac i prezentacji
NAKŁAD PRACY STUDENTA
Godziny kontaktowe 15
Przygotowanie się do zajęć 5
Sumaryczna liczba punktów ECTS 1
Literatura
LITERATURA ZALECANA
Susan Sontag, "O fotografii", 1986
Georges Didi-Huberman, "Obrazy mimo wszystko", 2012
Roland Barthes, "Światło obrazu", 2011
Vilem Flusser, "Ku filozofii fotografii", 2015
Naomi Rosenblum "Historia fotografii światowej", 2005
Uwagi
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2023Z:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: