Edukacyjne zastosowania mediów cyfrowych PE-3S-EZM
TREŚCI PROGRAMOWE
Funkcje i zadania mediów cyfrowych w kształceniu. Kompetencje medialne nauczyciela. Szanse i zagrożenia mediów cyfrowych w życiu uczniów i praktyce szkoły. Wirtualne środowisko uczenia się w świetle koncepcji teoretycznych (behawioryzm, kognitywizm, konstruktywizm, konektywizm) i badań empirycznych. Modele wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji a praktyka dydaktyczna. Media cyfrowe jako wsparcie osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zastosowanie zasobów cyfrowych w procesie kształcenia i samokształcenia nauczycieli. Rola otwartych zasobów edukacyjnych i naukowych (OZE). Edukacyjne wykorzystanie zasobów cyfrowych w świetle przepisów prawa oraz kodeksów etycznych i innych mechanizmów samoregulacyjnych; wolne licencje i ich zastosowanie.
W cyklu 2023L:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2023Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
- Ma uporządkowaną wiedzę na temat teoretycznych (filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych i psychologicznych) podstaw zastosowania mediów cyfrowych w procesie kształcenia i wychowania.
- Ma uszczegółowioną wiedzę na temat metodyki prowadzenia zajęć z wykorzystaniem mediów cyfrowych – norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w tym obszarze działalności pedagogicznej.
- Zna podstawowe przepisy i normy dotyczące własności intelektualnej i prawa autorskiego związane z wykorzystaniem treści cyfrowych w celach edukacyjnych i naukowych; rozumie potrzebę kształtowania nawyków samodzielnego uczenia się i korzystania z nowych źródeł wiedzy i Internetu.
Umiejętności
- Potrafi, wykorzystując w tym celu narzędzia cyfrowe, indywidualizować zadania i dostosowywać metody, treści i sposoby oceniania do potrzeb uczniów i zmian zachodzących w świecie i nauce kreować sytuacje dydaktyczne służące rozwojowi zainteresowań uczniów.
- Potrafi wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne dla zwiększenia efektywności procesu kształcenia; potrafi dobierać metody i środki w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych, aktywizujące uczniów.
- Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z nowoczesnych technologii i otwartych zasobów edukacyjnych (OZE).
Kompetencje społeczne
- Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania mediów cyfrowych w edukacji, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, związaną z dynamiką przemian w obszarze nowych technologii; dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności związane z zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w procesie kształcenia.
- Jest świadomy konieczności przestrzegania zasad etycznych oraz norm prawnych związanych z zastosowaniem mediów cyfrowych w edukacji; jest gotów do budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych wychowanków.
Literatura
W cyklu 2021L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2021Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2022L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2022Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
Uwagi
W cyklu 2021L:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: 60 h - 2 pkt. ECTS |
W cyklu 2021Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: 60 h - 2 pkt. ECTS |
W cyklu 2022L:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: 60 h - 2 pkt. ECTS |
W cyklu 2022Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: 60 h - 2 pkt. ECTS |
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: 60 h - 2 pkt. ECTS |
W cyklu 2023Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTÓW: 60 h - 2 pkt. ECTS |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: