Edukacyjne zastosowania komputerów PE-3S-EZK
TREŚCI PROGRAMOWE
Rola komputera w procesie kształcenia i samokształcenia – zarys historyczny. Wirtualne środowisko uczenia się w świetle koncepcji teoretycznych i badań empirycznych. Modele wprowadzania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji a praktyka dydaktyczna. Możliwości i ograniczenia prowadzenia badań edukacyjnych on-line versus w świecie realnym. Wykorzystanie aplikacji multimedialnych przydatnych w prowadzeniu badań edukacyjnych. Problemy metodologiczne i etyczne związane z wykorzystaniem komputera w warsztacie pracy pedagoga. Wybrane problemy realizacji badań edukacyjnych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza - Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej z wykorzystaniem technologii cyfrowej.
- Ma uszczegółowioną wiedzę o dziecku jako podmiocie oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych z wykorzystaniem komputerów.
Umiejętności - Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.
- Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) oraz analizować własne działania i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.
Kompetencje społeczne - Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych związanych z wykorzystaniem komputerów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: