Edukacja filmowa PE-3S-EDF1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Wprowadzenie do kultury wizualnej. Kulturowe uwarunkowania kompozycji obrazu. Kino nieme –przemiana kinematografu w kino, od jarmarcznej rozrywki do dzieła sztuki. Budowa dzieła filmowego –praca kamery, plany filmowe, przestrzeń poza kadrem. Struktura dzieła filmowego – typy montażu. Struktura dzieła filmowego – narracja, narrator. Polska Szkoła Filmowa na tle nurtów w kinie europejskim lat 50. i 60. Nowa Fala. Kino Moralnego Niepokoju. Polska Szkoła Animacji. Dokument filmowy – Polska Szkoła Dokumentu, dokument zaangażowany. Film jako narzędzie edukacyjne i wychowawcze – możliwości wykorzystania materiałów filmowych w pracy pedagoga.
W cyklu 2023Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do kultury wizualnej; kulturowe uwarunkowania kompozycji obrazu 2. Kino nieme - przemiana kinematografu w kino, od jarmarcznej rozrywki do dzieła sztuki 3. Budowa dzieła filmowego - praca kamery, plany filmowe, co jest poza kadrem? 4. Struktura dzieła filmowego - typy montażu 5. Struktura dzieła filmowego - narracja, narrator 6. Polska Szkoła Filmowa na tle nurtów w kinie europejskim lat 50. i 60. 7. Nowa Fala - kto jest autorem filmu? 8. Kino Moralnego Niepokoju 9. Polska Szkoła Animacji 10. Dokument filmowy - Polska Szkoła Dokumentu, dokument zaangażowany |
W cyklu 2024Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do kultury wizualnej; kulturowe uwarunkowania kompozycji obrazu 2. Kino nieme - przemiana kinematografu w kino, od jarmarcznej rozrywki do dzieła sztuki 3. Budowa dzieła filmowego - praca kamery, plany filmowe, co jest poza kadrem? 4. Struktura dzieła filmowego - typy montażu 5. Struktura dzieła filmowego - narracja, narrator 6. Polska Szkoła Filmowa na tle nurtów w kinie europejskim lat 50. i 60. 7. Nowa Fala - kto jest autorem filmu? 8. Kino Moralnego Niepokoju 9. Polska Szkoła Animacji 10. Dokument filmowy - Polska Szkoła Dokumentu, dokument zaangażowany |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna najważniejsze nurty w historii kina oraz elementy języka filmu, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania oraz rolę filmu w dyskursie na temat współczesnych dylematów cywilizacyjnych.
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą roli edukacji filmowej w działalności pedagogicznej.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz wiedzy o filmie w celu analizowania i interpretowania materiałów audiowizualnych oraz ich wykorzystania w procesie edukacyjnym.
Kompetencje społeczne
Jest przekonany o znaczeniu wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z edukacją filmową, stąd poszukuje wiedzy, a w przypadku problemów - zwraca się do ekspertów i zasięga ich opinii
Ma świadomość wagi uczestnictwa w życiu kulturalnym oraz poczucie odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego.
Literatura
W cyklu 2023Z:
Obowiązkowa: |
W cyklu 2024Z:
Obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Metody pracy: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
W cyklu 2024Z:
Metody pracy: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: