Diagnoza potencjału twórczego PE-3S-DPT1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Od potencjału twórczego do jego realizacji – teoretyczne uzasadnienie diagnozy twórczości. Rozpoznawanie potencjału twórczego – klasyfikacje wybranych metod i podejść badawczych, ich wady i zalety. Diagnoza kreatywności – główne założenia. Ocena kreatywności jednostki przez osoby trzecie – jurorów zewnętrznych. Model struktury intelektu (SI) oraz koncepcja zdolności twórczych J.P. Guilforda i ich znaczenie dla konstrukcji narzędzi do pomiaru zdolności twórczych. Prezentacja narzędzi do pomiaru twórczych zdolności jednostki. Pomiar postawy twórczej. Określanie dziedzin aktywności twórczej jednostki. Pomiar poczucia własnej skuteczności w zakresie twórczości. Pomiar zdolności i postaw twórczych w kontekście sporządzania kompleksowej diagnozy zdolności twórczych – zalecenia praktyczne, zasady realizacji całościowej diagnozy kreatywności jednostki.
W cyklu 2023L:
TREŚCI PROGRAMOWE: ĆWICZENIA |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma podstawową wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o metodach, technikach i narzędziach badawczych stosowanych w diagnozie kreatywności.
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie określonym specjalnością studiów.
Ma uszczegółowioną wiedzę na temat posługiwania się określonymi narzędziami (testami oraz kwestionariuszami) wykorzystywanymi w badaniach potencjału twórczego osób.
Ma podstawową wiedzę o specyfice identyfikacji potencjału twórczego uczestników w działalności edukacyjnej w zakresie określonym specjalnością studiów.
Umiejętności
Potrafi diagnozować zdolności twórcze osób w różnym wieku, wykorzystując testy bazujące na materiale werbalnym lub figuralnym.
Potrafi dokonać pomiaru samooceny twórczości osób w różnym wieku.
Potrafi dokonać analizy aktywności twórczej osób w oparciu o narzędzia kwestionariuszowe.
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na projektowanie i prowadzenie badań pedagogicznych mających na celu pomiar potencjału twórczego osób w różnym wieku.
Potrafi opracować wyniki badania potencjału twórczego jednostki, formułować płynące z nich wnioski i prezentować ich wyniki.
Kompetencje społeczne
Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy.
Uwagi
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA: REALIZACJA ZAJĘĆ: Link do zespołu TEAMS: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: