Diagnoza społeczno-kulturalnych potrzeb środowiska lokalnego PE-3S-DPL
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aqKegMCT7chmhtJue8ZMnFgzJHqFMl5QsJ7ALsXP57n01%40thread.tacv2/conversations?groupId=13e9ee1b-6982-4c37-bf57-8df486e61dc3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2023Z)
- https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3AvRfA1LZ2sE4BAgIEe2Udafowc_UzAl4Cf78PikTfd5M1%40thread.tacv2/General?groupId=77772463-9c8d-4b1e-87cf-e65b725a1175&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2024L)
TREŚCI PROGRAMOWE:
Pojęcie diagnozy w naukach społecznych oraz jej znaczenie w pracy animatora społeczno-kulturowego. Rodzaje i typy badań diagnostycznych. Funkcje diagnozy społeczności lokalnych. Potrzeby społeczno-kulturalne człowieka. Metody, narzędzia, i techniki wykorzystywane w diagnozie potrzeb społeczno-kulturalnych. Organizacja i etapy planowania, realizacji oraz ewaluacji animacyjnych badań diagnostycznych. Realizacja własnego badania diagnostycznego.
W cyklu 2023Z:
Wykład Ćwiczenia |
W cyklu 2024L:
Wykład Ćwiczenia |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna podstawowe metody i techniki badawcze służące diagnozowaniu warunków animacji społeczno–kulturowej oraz potrzeb kulturalnych społeczności lokalnych.
Ma wiedzę na temat planowania, realizacji i ewaluacji badań diagnostycznych w terenie.
Umiejętności
Potrafi przygotować plan badań diagnostycznych w oparciu o specyfikę środowiska lokalnego.
Potrafi sprawnie komunikować się z otoczeniem, w tym zinnymi uczestnikami procesu animacyjnego (instytucjami, podmiotami, grupami społecznymi).
Kompetencje społeczne
Docenia znaczenie poszukiwania innowacyjnych rozwiązań w zakresie stwarzania nowych możliwości edukacyjnych, współpracy wewnątrzśrodowiskowej oraz rozwiązań dotyczących praktycznego warsztatu animatora.
Ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań w odniesieniu do konkretnych środowisk i grup. Docenia znaczenie rzetelnej diagnozy społecznej.
Literatura
W cyklu 2023Z:
Literatura obowiązkowa: Wybrane raporty m.in. ze strony: https://nck.pl/badania/raporty |
W cyklu 2024L:
Literatura podstawowa: Wybrane raporty m.in. ze strony: https://nck.pl/badania/raporty |
Uwagi
W cyklu 2023Z:
Opis metod kształcenia: Zajęcia odbywają się w czasie rzeczywistym - zgodnie z planem. Link zespołu: Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta, z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom pracy odpowiada punkt 3 ECTs |
W cyklu 2024L:
Opis metod kształcenia: Zajęcia odbywają się w czasie rzeczywistym - zgodnie z planem. Link zespołu: Nakład pracy studenta szacowany w godzinach potrzebnych do zrealizowania danej aktywności, tj.: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta, z zachowaniem zasady, że średnio 25-30 godzinom pracy odpowiada 1 punkt, to 3 ECTs |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: