Dziennikarstwo internetowe w praktyce edukacyjnej PE-3S-DIE
TREŚCI PROGRAMOWE
Dziennikarstwo internetowe – próba definicji i wnioski do praktyki edukacyjnej. Reporter, dziennikarz – ich role w mediach społecznościowych. Odpowiedzialność za publikowane treści.
Podstawowe media oraz ich użyteczność w edukacji.
Praktyczne znaczenie gatunków dziennikarskich dla pedagoga.
Współczesny wizerunek i posłannictwo nauczyciela (piszącego do mediów). Rodzaje dziennikarstwa specjalistycznego (krytyk sztuki, teatralny czy filmowy).
Zapowiedź i relacja z wydarzenia zorganizowanego w szkole.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą wykorzystania dziennikarstwa internetowego w praktyce edukacyjnej.
Umiejętności - Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych i wykorzystać zebrane dane w działalności dziennikarskiej i praktyce edukacyjnej.
Kompetencje społeczne - Ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego w zakresie dziennikarskiej internetowej praktyki edukacyjnej.
Kryteria oceniania
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:
- Ocena wypowiedzi ustnej
- Ocena ćwiczeń prowadzonych w grupie
- Ocena wykonanego projektu
Literatura
LITERATURA POLECANA
Adams S., Wywiad dziennikarski, Kraków 2007.
Chyliński M., Russ-Mohl S., Dziennikarstwo, Warszawa 2008.
Niczyperowicz A., Dziennikarstwo od kuchni, Poznań 2001.
Silvester Ch., Wywiady wszechczasów, Iskry 2005.
Wojtak M., Analiza gatunków prasowych, UMCS Lublin 2008.
Uwagi
W cyklu 2020Z:
W związku z sytuacją epidemiologiczną, realizujemy zajęcia zdalnie. Spotykamy się w godzinach rzeczywistych odpowiadających planom w USOSie na kanale i profilu dr Marek Siwicki. Podstawą uzyskania oceny dostatecznej jest udział we wszystkich zajęciach – jedna nieobecność usprawiedliwiona. Ocena dobra i bardzo dobra – przygotowanie i zaprezentowanie umówionego tematu. Link do zajęć będzie przesłany na adres poczty uczelnianej e-mailowej. |
W cyklu 2021Z:
ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI |
W cyklu 2022Z:
ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: