Coaching indywidualny PE-3S-COI
TREŚCI PROGRAMOWE:
Różnice interpretacyjne w podejściu do coachingu indywidualnego. Cele coachingu indywidualnego. Coaching indywidualny rozumiany jako wsparcie w zmianie zawodowej. Coaching kariery. Coaching biznesu. Sposoby odkrywania potencjału klienta. Rola diagnozy mocnych stron klienta w pomocy dokonywania zmiany zawodowej. Narzędzia do ustalania potencjału klienta. Zasady doboru narzędzi do diagnozy potencjału klienta. Kreatywność rozwiązywania bieżących dylematów. Coaching indywidualny Norman Benett. Coaching indywidualny Modern Restrictionalistic Center. Charakterystyka testu mocnych stron. Charakterystyka testu zachowań. Przesłanki, zasady i procedury budowania planów zawodowych klienta w oparciu o jego mocne strony. Charakterystyka przykładowych, indywidualnych planów zawodowych. Równowaga pomiędzy życiem osobistym a zawodowym. Badanie efektów coachingu indywidualnego w bieżącej i bliskiej perspektywie.
W cyklu 2021L:
1. Coaching - definicje, cele, specyfika relacji coach-klien. Coaching wobec innych form wspierania rozwoju człowieka. Dziedziny coachingu (life-, executive-etc.), style pracy coachingowej (koaktywny, prowokatywny etc.) oraz współczesne zastosowania coachingu. |
W cyklu 2022L:
1. Coaching - definicje, cele, specyfika relacji coach-klien. Coaching wobec innych form wspierania rozwoju człowieka. Dziedziny coachingu (life-, executive-etc.), style pracy coachingowej (koaktywny, prowokatywny etc.) oraz współczesne zastosowania coachingu. |
W cyklu 2023L:
1. Coaching - definicje, cele, specyfika relacji coach-klien. Coaching wobec innych form wspierania rozwoju człowieka. Dziedziny coachingu (life-, executive-etc.), style pracy coachingowej (koaktywny, prowokatywny etc.) oraz współczesne zastosowania coachingu. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna wybrane koncepcje człowieka: filozoficzne, psychologiczne i społeczne oraz teorie jego rozwoju, stanowiące teoretyczne podstawy działalności coachingowej.
Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur społecznych i instytucji życia społecznego, jak też o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących.
Zna podstawowe ekonomiczne, prawne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej związanych ze studiowaną specjalnością.
Ma wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju i podnoszenia kultury osobistej.
Umiejętności
Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej oraz proponuje rozwiązania dla identyfikowanych problemów.
Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną w celu analizowania i interpretowania problemów pedagogicznych, także tych złożonych i nietypowych oraz podejmowania działań naprawczych, zarówno w warunkach rozpoznanych, jak i nie w pełni przewidywalnych.
Kompetencje społeczne
Jest refleksyjny wobec swoich działań i ich efektów.
Umie nawiązywać pozytywną relację z klientem.
Kryteria oceniania
Aktywny udział w proponowanych ćwiczeniach oraz wykonywanie zadań domowych.
Zaliczenie testu końcowego w formie case study.
Praktyki zawodowe
Praktyka wprowadzająca ciągła, 20 h
Literatura
1.Rogers, J. (2015), Coaching, Gdańsk: GWP
2. Atkinson, M., Chois, R. T., (2010), Coaching krok po kroku, Warszwa: New Dawn
3. Kimsey-House, H. i in. (2014), Coaching koaktywny. Zmiany w biznesie, zmiany w życiu, Warszawa: Wolters Kluwer business
3. Dembkowski, S., Eldridge, F., Hunter, I., (2014), Coaching kadry kierowniczej, Warszawa: PWN
4. Czarkowska, L., D., (red.), (2012), Coaching jako wskaźnik zmian paradygmatów w zarządzaniu, Warszawa: Poltex
W cyklu 2023L:
1.Rogers, J. (2015), Coaching, Gdańsk: GWP |
Uwagi
W cyklu 2021L:
grupa II EDC |
W cyklu 2022L:
grupa II EDC Metody: |
W cyklu 2023L:
grupa II EDC Metody: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: