Coaching grupowy i zespołowy PE-3S-CGZ
W ramach cyklego wykładów zawierający elementy warsztatowe zapoznające słuchaczy z praktycznym wymiarem pracy coacha zespołu i grupy podjęte zostaną następujące tematy: specyfika coachingowego wspierania skuteczności zespołów i grup wobec innych form pracy ze zbiorowościami osób t.j. trening, mediacja etc., grupa a zespół - różnice i ich konsekwencje dla efektywnej współpracy coacha, uczenie się i dynamika pracy zespołów a ich typy, kompetencje coacha zespołowego i grupy, współpraca z liderem grupy, konflikty i bariery w rozwoju grupy w procesie coachingowym, budowanie "zwinnych zespołów" przez Scrum Mastera - coacha zespołu.
W cyklu 2021L:
W ramach cyklu wykładów zawierający elementy warsztatowe zapoznające słuchaczy z praktycznym wymiarem pracy coacha zespołu i grupy podjęte zostaną następujące tematy: specyfika coachingowego wspierania skuteczności zespołów i grup wobec innych form pracy ze zbiorowościami osób t.j. trening, mediacja etc., grupa a zespół - różnice i ich konsekwencje dla efektywnej współpracy coacha, uczenie się i dynamika pracy zespołów a ich typy, kompetencje coacha zespołowego i grupy, współpraca z liderem grupy, konflikty i bariery w rozwoju grupy w procesie coachingowym, budowanie "zwinnych zespołów" przez Scrum Mastera - coacha zespołu. |
W cyklu 2022L:
W ramach cyklu wykładów zawierający elementy warsztatowe zapoznające słuchaczy z praktycznym wymiarem pracy coacha zespołu i grupy podjęte zostaną następujące tematy: specyfika coachingowego wspierania skuteczności zespołów i grup wobec innych form pracy ze zbiorowościami osób t.j. trening, mediacja etc., grupa a zespół - różnice i ich konsekwencje dla efektywnej współpracy coacha, uczenie się i dynamika pracy zespołów a ich typy, kompetencje coacha zespołowego i grupy, współpraca z liderem grupy, konflikty i bariery w rozwoju grupy w procesie coachingowym, budowanie "zwinnych zespołów" przez Scrum Mastera - coacha zespołu. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
PE1_W05
- Zna istotę coachingu grupowego;
- Zna istotę coachingu zespołowego;
- Uświadamia sobie różnicę pomiędzy coachingiem indywidualnym a grupowym;
- Zna i rozumie znaczenie "Pola" we współpracy coacha z grupą;
PE1_W08
- Zna narzędzia i techniki niezbędne do stosowania w coachingu grupowym;
- Ma usystematyzowaną wiedzę dotyczącą zasad doboru odpowiednich narzędzi do konkretnych tematów, którymi zajmują się poszczególne grupy;
- Zna i rozumie wagę współpracy coacha z liderem zespołu dla efektywności działań coachingowych;
- Posiada wiedzę dotyczącą sposobów współpracy coacha z liderem zespołu i skutecznych narzędzi niezbędnych w tym procesie;
UMIEJĘTNOŚCI
PE1_U11
- Potrafi zdobyć zaufanie grupy lub lidera zespołu i jego członków;
- Potrafi stworzyć sprzyjającą relację we współpracy z liderem zespołu;
- Umie dobrać odpowiednie techniki i narzędzia do konkretnego tematu w coachingu grupowym;
- Potrafi spełniać rolę facylitatora w coachingu zespołowym;
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
PE1_K05
- Potrafi zbudować pozytywne "Pole" w relacji z grupą lub zespołem;
PE1_K06
- Przestrzega etyki zawodowej w swojej działalności;
Literatura
Adkins, L., 2020, Coaching zwinnych zespołów. Kompendium wiedzy dla Scrum Masterów, Agile Coachów i kierownikó projektu w okresie transformacji, Gliwice: Helion
Clutterbuck, D., 2009, Coaching zespołowy, Poznań: Dom Wydawniczy Rebis
Covey, S.R., 2021, 7 nawyków skutecznego działania, Poznań: Rebis
Harris, J.R., 2010, Kazdy inny. O naturze i niepowtarzalności człowieka, Sopot: Smak Słowa
Kozak, A., 2014, Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Gliwice: Helion
Szewczak, R. i in., 2020, Coaching zespołowy. Praktyczny przewodnik dla liderów, trenerów, konsultantów i nauczycieli, Gliwice: Onepress
W cyklu 2021L:
Adkins, L., 2020, Coaching zwinnych zespołów. Kompendium wiedzy dla Scrum Masterów, Agile Coachów i kierownikó projektu w okresie transformacji, Gliwice: Helion |
W cyklu 2022L:
Adkins, L., 2020, Coaching zwinnych zespołów. Kompendium wiedzy dla Scrum Masterów, Agile Coachów i kierownikó projektu w okresie transformacji, Gliwice: Helion |
Uwagi
W cyklu 2021L:
Na ocenę końcową składa się: Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2022L:
Na ocenę końcową składa się: Nakład pracy studenta: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: