Aktywizacja, kreatywność i współpraca on-line - trening umiejętności PE-3S-AKL
TREŚCI PROGRAMOWE
Podstawowe pojęcia związane z realizowanym przedmiotem: aktywizacja, trening kreatywności, współpraca online. Istota kompetencji twórczych. Znaczenie kompetencji dydaktycznych. Kompetencje społeczne. Diagnoza kompetencji interpersonalnych wśród dzieci, młodzieży i osób starszych. Wybrane aspekty koncepcji treningu twórczości w stymulowaniu procesów umysłowych z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. Metody twórczego rozwiązywania problemów w świecie wirtualnym. Zasady tworzenia i realizacji projektów zespołowych w strukturach on-line.
W cyklu 2021Z:
zajęcia 1. Wprowadzenie do treningu umiejętności – poznanie. |
W cyklu 2022Z:
zajęcia 1. Wprowadzenie do treningu umiejętności – poznanie. |
W cyklu 2023Z:
zajęcia 1. Wprowadzenie do treningu umiejętności – poznanie. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - Ma uszczegółowioną wiedzę o metodach aktywizacji, treningu kreatywności oraz współpracy on-line uczestników działalności edukacyjnej.
Umiejętności - Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, aktywnie i kreatywnie pracować w zespole.
Kompetencje społeczne - Jest przekonany o znaczeniu wiedzy na temat aktywizacji, kreatywności i współpracy on-line w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Literatura
W cyklu 2021Z:
Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2005). Trening twórczości. Gdańsk: GWP. Szmidt, K. J. (2016). Sesje twórczej pomysłowości dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: Wydawnictwo Helion. Szmidt, K. J. (2008). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: Wydawnictwo Helion. Proctor, T. (2002). Twórcze rozwiązywanie problemów. Gdańsk: GWP. Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2022Z:
Biela, A. (2015). Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie. Warszawa: Edgar. Chybicka, A. (2017). Outside the box. Jak myśleć i działać kreatywnie. Gdańsk: GWP. Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2005). Trening twórczości. Gdańsk: GWP. Szmidt, K. J. (2016). Sesje twórczej pomysłowości dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: Wydawnictwo Helion. Szmidt, K. J. (2008). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: Wydawnictwo Helion. Proctor, T. (2002). Twórcze rozwiązywanie problemów. Gdańsk: GWP. Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2023Z:
Biela, A. (2015). Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie. Warszawa: Edgar. Chybicka, A. (2017). Outside the box. Jak myśleć i działać kreatywnie. Gdańsk: GWP. Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2005). Trening twórczości. Gdańsk: GWP. Szmidt, K. J. (2016). Sesje twórczej pomysłowości dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: Wydawnictwo Helion. Szmidt, K. J. (2008). Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych. Gliwice: Wydawnictwo Helion. Proctor, T. (2002). Twórcze rozwiązywanie problemów. Gdańsk: GWP. Literatura uzupełniająca |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 50h Liczba punktów ECTS – 3 |
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 50h Liczba punktów ECTS – 3 |
W cyklu 2023Z:
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: UMIEJĘTNOŚCI: KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 50h Liczba punktów ECTS – 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: