Praktyka pedagogiczna zawodowa w placówkach opiekuńczo-wychowawczych (60 godz.) PE-3P-POW3
TREŚCI PROGRAMOWE
Analiza całokształtu funkcjonowania placówki, szczególnie jej strukturą organizacyjnej, ogólnych planów pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz sposobów ich realizacji. Krytyczna analiza koncepcji pracy zespołu wspierającego rozwój podopiecznego /wychowanka. Poszerzenie wiedzy na temat form działań wspierających wychowanka, analiza dokumentów dotyczących określonego ucznia, udział w postępowaniu diagnozującym i tworzeniu indywidualnego postępowania wychowawczego wobec wybranego wychowanka. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej obserwowanych zajęć, sytuacji dydaktyczno-wychowawczych – ujęcie ich w protokołach hospitacyjnych zamieszczonych w dzienniku praktyk.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
- Ma podstawową wiedzę o placówkach opiekuńczo-wychowawczych, ma podstawową wiedzę o opiece nad dzieckiem w rodzinie, w formach zastępczych rodziny, w instytucjach wspierających rodziny w opiece i wychowaniu.
- Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w żłobku, klubie dziecięcym, w placówkach wsparcie dziennego, placówkach socjalnych w placówkach socjalizacyjnych, interwencyjnych, terapeutycznych, w interwencyjnych o ośrodkach preadopcyjnych, prowadzonych przez powiaty, gminy, organizacje pozarządowe lub inne podmioty społeczne.
Umiejętności
- Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych ze sferami działalności pedagogicznej.
- Potrafi wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne dla efektywności procesu kształcenia, wychowania i opieki.
- Potrafi prowadzić pracę z dziećmi pochodzących ze środowisk odmiennych kulturowo i podsiadających słabą znajomość języka polskiego.
Kompetencje społeczne
- Odpowiedzialnie przygotowuje się do pełnienia praktyk, planuje i dokumentuje swoje działania jako praktykant; ma krytyczny stosunek do posiadanej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego.
- Dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności.
- Jest świadomy wagi refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej w pracy opiekuńczo-wychowawczej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: