Praktyka zawodowa (60 godz.) PE-3P-PKR3
TREŚCI PROGRAMOWE
Szczegółowe zapoznanie się ze statutem placówki/instytucji, jej strukturą organizacyjną oraz innymi regulaminami wewnętrznymi a także z zewnętrznymi aktami prawnymi określającymi sposób jej funkcjonowania. Zapoznanie się z ofertą edukacyjną placówki, źródłami jej finansowania, metodami komunikacji z beneficjentami [odbiorcami] oraz technikami promocji wykorzystywanymi w placówce. Hospitowanie zajęć, lub realizowanych w instytucji działań projektowych, prowadzenie dokumentacji dotyczącej obserwowanych zajęć, lub działań projektowych. Doskonalenie umiejętności prowadzenia dokumentacji zajęć lub działań projektowych z zakresu metodyki działań twórczych. Doskonalenie umiejętności konstruowania autorskich programów, zajęć i projektów ukierunkowanych na rozwój potencjału twórczego jednostek. Doskonalenie umiejętności prowadzenia lub współprowadzenia zajęć lub działań projektowych w zakresie stymulacji rozwoju kreatywności. Samodzielne prowadzenie lub współprowadzenie zajęć / działań projektowych w zakresie stymulacji rozwoju potencjału twórczego, prowadzenie dokumentacji dotyczącej realizowanych zadań.
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
- Ma podstawową wiedzę o rodzajach struktur społecznych i instytucji życia społecznego; jak też różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących.
- Zna założenia organizacyjne instytucji, w której realizuje praktykę.
- Posiada wiedzę odnośnie zachowania szczególnej dbałości w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w kontekście pracy z dziećmi oraz młodzieżą.
Umiejętności
- Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej oraz zaproponować rozwiązania dla identyfikowanych problemów.
- Umie prawidłowo dokonać zapisu obserwacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
- Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, także tych złożonych i nietypowych oraz podejmowania działań naprawczych, zarówno w warunkach rozpoznanych jak i nie w pełni przewidywalnych.
- Umie dokonać autoanalizy własnej pracy podejmowanej w ramach działalności edukacyjnej i wychowawczej.
- Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej; potrafi tworzyć rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań.
- Potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia zgodnie z opracowana koncepcją.
- Potrafi przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich, czynnie uczestniczyć w debacie.
- Prawidłowo posługuje się terminologią z obszaru działań instytucji. - Umie konstruować plan pracy z uwzględnieniem specyfiki pracy z uczestnikami zajęć.
Kompetencje społeczne
- Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy i wykazuje dbałość o dorobek i tradycje zawodu pedagoga.
- Identyfikuje się z rolą i pedagoga i instruktora, radzi sobie w różnych sytuacjach.
- Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa, tak indywidualnego jak i w grupach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne, myśląc i działając w sposób przedsiębiorczy.
- Dostrzega potrzebę współpracy z opiekunem prowadzącym studenta podczas praktyk indywidualnych, koordynatorem praktyk w placówce, dyrekcją, innym personelem.
- Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i rozumie ich społeczne znaczenie.
- Wykazuje postawę zaangażowania w realizację powierzonych mu obowiązków oraz zadań.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: