Praktyka pedagogiczna w placówkach wypoczynku i czasu wolnego dzieci i młodzieży (40 godz.) PE-3P-ASK1
Zapoznanie się z całokształtem funkcjonowania placówki, szczególnie z jej strukturą organizacyjną, ogólnymi planami pracy dydaktyczno-wychowawczej (szkoły podstawowej, internatu, nauczyciela, wychowawcy) oraz sposobami ich realizacji. Dokonanie ogólnej analizy koncepcji pracy wychowawcy, pedagoga, nauczyciela w kontekście organizacji letnich form wypoczynkowych dla dzieci. Zapoznanie się ze sposobami dokumentowania pracy pedagogicznej. Uczestnictwo w pracach zleconych przez nauczyciela, wychowawcę (np. pomoc w przygotowaniu środków dydaktycznych, organizowaniu wycieczek związanych z realizowanymi zajęciami dydaktyczno-wychowawczymi). Zrealizowanie (anonimowej) diagnozy/charakterystyki wybranego wychowanka lub grupy wychowanków jako całości, uwzględniając wzajemne relacje pomiędzy dziećmi,
wspólne wykonywania zadań, podział ról w grupie. Prowadzenie na bieżąco dokumentacji dotyczącej obserwowanych sytuacji dydaktyczno-wychowawczych (notatki, protokoły hospitacyjne).
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2020L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
- Ma wiedzę na temat specyfiki relacji pomiędzy różnymi uczestnikami procesu wychowującego i edukacyjnego (dom, dziecko, szkoła, inne instytucje publiczne).
- Ma wiedzę na temat zadań i powinności nauczyciela/opiekuna pod-czas organizowania aktywności dzieci i młodzieży w czasie wolnym.
Umiejętności
- Umie – w praktycznym działaniu opiekuńczo-wychowawczym – od-nieść się do wybranych pedagogicznych koncepcji i modeli teoretycznych.
- Umie przeprowadzić diagnozę wybranego dziecka lub grupy dzieci w oparciu o obserwację Analizuje wybrane sytuacje i zjawiska pedagogiczne, interpretując je na tle obserwowanych działań pedagoga, wychowawcy, nauczyciela.
Kompetencje społeczne
- Wykazuje otwartą postawę w kontaktach z różnego rodzaju instytucjami, środowiskami oraz grupami w kontekście różnorakich działań pedagogicznych i animacyjnych.
- Wykazuje się otwartością i gotowością do niesienia pomocy dziecku w sytuacjach opiekuńczych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: