W cyklu 2020Z:
Obowiązkowa Ablewicz K., Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej, Kraków 2003. Bourdieu P., Passeron J.-C., Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, Warszawa 1990. Dilthey W., Budowa świata historycznego w naukach humanistycznych, Gdańsk 2004. Folkierska A., Pytanie o pedagogikę, Warszawa 1990. Galloway Ch., Psychologia uczenia się i nauczania, t. 1, Warszawa 1988. Gutek G. L., Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, Gdańsk 2003. Hessen S., O sprzecznościach i jedności wychowania, Warszawa 1997. Lippitz W., Różnica i obcość. Studia fenomenologiczne w obrębie nauk o wychowaniu, Kraków 2005. Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 1, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003. Watson J. B., Behawioryzm oraz Psychologia, jak ją widzi behawiorysta, Warszawa 1990. Wokół rozumienia, wybór G. Sowiński, Kraków 1993.
Zasoby elektroniczne w kształceniu zdalnym - R. Kwaśnica, Dyskurs edukacyjny po inwazji rozumu instrumentalnego. O potrzebie refleksyjności, Wrocław 2014. Dostęp on-line: https://opub.dsw.edu.pl/bitstream/11479/198/8/Dyskurs_edukacyjny_po_inwazji_rozumu_instrumentalnego.pdf - M. Nowak-Dziemianowicz, Oblicza edukacji. Między pozorami a refleksyjną zmianą, Wrocław 2014. Dostęp on-line: https://core.ac.uk/download/pdf/51278987.pdf - J. Gara, Jana Patočki doświadczenie „jedności pierwotnego świata” jako przesłanka myślenia i działania pedagogicznego - implementacje (część druga), „Forum Pedagogiczne” 2019 nr. 2/1, s. 175-192. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_fp_2019_2_13 - J. Gara, Zmiana w edukacji jako wartość instrumentalna, „Horyzonty Wychowania". Współczesne dyskursy edukacyjne, 2018 tom 17, nr. 41, s. 75-96. https://horyzonty.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1450/1477 - J. Gara, Granice dyskursywności światopoglądowej współczesnej myśli pedagogicznej. Koncepcyjne ujęcie zamysłu i eksplikacji problemu, „Przegląd Pedagogiczny” 2018, nr. 2, s. 120-147. https://przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/archive/article/90/1/article.pdf 75.- J. Gara, Fenomenologiczna kategoria świata życia codziennego jako przesłanka eksplikacji sensów edukacji, „Forum Pedagogiczne” 2017 nr. 2, s. 145-167. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_fp_2017_2_11 - J. Gara, Specyfika polskiej recepcji twórczości Johanna Friedricha Herbarta, „Przegląd Pedagogiczny” 2012, nr 2, s. 22-32. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-dca12eb8-204e-4f63-8ab2-afa3ac92b634
Uzupełniająca Benner D., Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym, Warszawa 2015. Bogaj A., Kształcenie ogólne. Między tradycją a ponowoczesnością, Warszawa 2000. Buber M., Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych, Warszawa 1992. Chmaj L., Kierunki i prądy pedagogiki współczesnej, Warszawa 1938. Człowiek, wychowanie, kultura, red. F. Adamski, Kraków 1993. Erikson E.H., Tożsamość a cykl życia, Poznań 2004. Gara J., Od filozoficznych podstaw wychowania do ejdetycznej filozofii wychowania, Warszawa 2009. Gara J., Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu, Kraków 2008. Krüger H.-H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, Gdańsk 2005. Nieobecne dyskursy część III, red. Z. Kwieciński, Toruń 1993. Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Kraków 1998. Rogers C., Terapia nastawiona na klienta. Grupy spotkaniowe, Wrocław 1991. Rorty R., Filozofia a zwierciadło natury, Warszawa 1994. Sawicki A., Hermeneutyka pedagogiczna, Warszawa 1996. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001. Tarnowski J., Jak wychowywać?, Warszawa 1993.
|
W cyklu 2020Zn:
Obowiązkowa Ablewicz K., Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej, Kraków 2003. Bourdieu P., Passeron J.-C., Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, Warszawa 1990. Dilthey W., Budowa świata historycznego w naukach humanistycznych, Gdańsk 2004. Folkierska A., Pytanie o pedagogikę, Warszawa 1990. Galloway Ch., Psychologia uczenia się i nauczania, t. 1, Warszawa 1988. Gutek G. L., Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, Gdańsk 2003. Hessen S., O sprzecznościach i jedności wychowania, Warszawa 1997. Lippitz W., Różnica i obcość. Studia fenomenologiczne w obrębie nauk o wychowaniu, Kraków 2005. Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 1, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003. Watson J. B., Behawioryzm oraz Psychologia, jak ją widzi behawiorysta, Warszawa 1990. Wokół rozumienia, wybór G. Sowiński, Kraków 1993.
Zasoby elektroniczne w kształceniu zdalnym - R. Kwaśnica, Dyskurs edukacyjny po inwazji rozumu instrumentalnego. O potrzebie refleksyjności, Wrocław 2014. Dostęp on-line: https://opub.dsw.edu.pl/bitstream/11479/198/8/Dyskurs_edukacyjny_po_inwazji_rozumu_instrumentalnego.pdf - M. Nowak-Dziemianowicz, Oblicza edukacji. Między pozorami a refleksyjną zmianą, Wrocław 2014. Dostęp on-line: https://core.ac.uk/download/pdf/51278987.pdf - J. Gara, Jana Patočki doświadczenie „jedności pierwotnego świata” jako przesłanka myślenia i działania pedagogicznego - implementacje (część druga), „Forum Pedagogiczne” 2019 nr. 2/1, s. 175-192. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_fp_2019_2_13 - J. Gara, Zmiana w edukacji jako wartość instrumentalna, „Horyzonty Wychowania". Współczesne dyskursy edukacyjne, 2018 tom 17, nr. 41, s. 75-96. https://horyzonty.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1450/1477 - J. Gara, Granice dyskursywności światopoglądowej współczesnej myśli pedagogicznej. Koncepcyjne ujęcie zamysłu i eksplikacji problemu, „Przegląd Pedagogiczny” 2018, nr. 2, s. 120-147. https://przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/archive/article/90/1/article.pdf 75.- J. Gara, Fenomenologiczna kategoria świata życia codziennego jako przesłanka eksplikacji sensów edukacji, „Forum Pedagogiczne” 2017 nr. 2, s. 145-167. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_fp_2017_2_11 - J. Gara, Specyfika polskiej recepcji twórczości Johanna Friedricha Herbarta, „Przegląd Pedagogiczny” 2012, nr 2, s. 22-32. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-dca12eb8-204e-4f63-8ab2-afa3ac92b634
Uzupełniająca Benner D., Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym, Warszawa 2015. Bogaj A., Kształcenie ogólne. Między tradycją a ponowoczesnością, Warszawa 2000. Buber M., Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych, Warszawa 1992. Chmaj L., Kierunki i prądy pedagogiki współczesnej, Warszawa 1938. Człowiek, wychowanie, kultura, red. F. Adamski, Kraków 1993. Erikson E.H., Tożsamość a cykl życia, Poznań 2004. Gara J., Od filozoficznych podstaw wychowania do ejdetycznej filozofii wychowania, Warszawa 2009. Gara J., Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu, Kraków 2008. Krüger H.-H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, Gdańsk 2005. Nieobecne dyskursy część III, red. Z. Kwieciński, Toruń 1993. Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Kraków 1998. Rogers C., Terapia nastawiona na klienta. Grupy spotkaniowe, Wrocław 1991. Rorty R., Filozofia a zwierciadło natury, Warszawa 1994. Sawicki A., Hermeneutyka pedagogiczna, Warszawa 1996. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001. Tarnowski J., Jak wychowywać?, Warszawa 1993.
|
W cyklu 2021Z:
Obowiązkowa Berner H., Współczesne kierunki pedagogiczne, w: Pedagogika, t. 1: Podstawy nauk o wychowaniu, red. B. Śliwerski, Gdańsk 2006. Folkierska A., Pytanie o pedagogikę, Warszawa 1990. Gutek G. L., Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, Gdańsk 2003. Hessen S., O sprzecznościach i jedności wychowania, Warszawa 1997. Kron F. W., Pedagogika. Kluczowe zagadnienia, tłum. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2012. Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 1, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003. Wołoszyn S., Nauki o wychowaniu w Polsce w XX wieku, Kielce 1998.
Zasoby elektroniczne - R. Kwaśnica, Dyskurs edukacyjny po inwazji rozumu instrumentalnego. O potrzebie refleksyjności, Wrocław 2014. Dostęp on-line: https://opub.dsw.edu.pl/bitstream/11479/198/8/Dyskurs_edukacyjny_po_inwazji_rozumu_instrumentalnego.pdf - M. Nowak-Dziemianowicz, Oblicza edukacji. Między pozorami a refleksyjną zmianą, Wrocław 2014. Dostęp on-line: https://core.ac.uk/download/pdf/51278987.pdf - J. Gara, Jana Patočki doświadczenie „jedności pierwotnego świata” jako przesłanka myślenia i działania pedagogicznego - implementacje (część druga), „Forum Pedagogiczne” 2019 nr. 2/1, s. 175-192. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_fp_2019_2_13 - J. Gara, Zmiana w edukacji jako wartość instrumentalna, „Horyzonty Wychowania". Współczesne dyskursy edukacyjne, 2018 tom 17, nr. 41, s. 75-96. https://horyzonty.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1450/1477 - J. Gara, Granice dyskursywności światopoglądowej współczesnej myśli pedagogicznej. Koncepcyjne ujęcie zamysłu i eksplikacji problemu, „Przegląd Pedagogiczny” 2018, nr. 2, s. 120-147. https://przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/archive/article/90/1/article.pdf 75.- J. Gara, Fenomenologiczna kategoria świata życia codziennego jako przesłanka eksplikacji sensów edukacji, „Forum Pedagogiczne” 2017 nr. 2, s. 145-167. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_fp_2017_2_11 - J. Gara, Specyfika polskiej recepcji twórczości Johanna Friedricha Herbarta, „Przegląd Pedagogiczny” 2012, nr 2, s. 22-32. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-dca12eb8-204e-4f63-8ab2-afa3ac92b634
Uzupełniająca Ablewicz K., Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej, Kraków 2003. Benner D., Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym, Warszawa 2015. Bogaj A., Kształcenie ogólne. Między tradycją a ponowoczesnością, Warszawa 2000. Bourdieu P., Passeron J.-C., Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, Warszawa 1990. Bourdieu P., Passeron J.-C., Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, Warszawa 1990. Buber M., Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych, Warszawa 1992. Buber M., Wychowanie, tłum. S. Grygiel, „Znak” 1968, nr 4. Chmaj L., Kierunki i prądy pedagogiki współczesnej, Warszawa 1938. Claparede E., Wychowanie funkcjonalne, Warszawa 2006. Człowiek, wychowanie, kultura, red. F. Adamski, Kraków 1993. Dewey J., Jak myślimy?, Warszawa 1988. Dewey J., Moje pedagogiczne credo, Warszawa 2005. Dilthey W., Budowa świata historycznego w naukach humanistycznych, Gdańsk 2004. Erikson E.H., Tożsamość a cykl życia, Poznań 2004. Erikson E.H., Tożsamość a cykl życia, Poznań 2004. Gadacz T., Wychowanie jako spotkanie osób, w: : Człowiek, wychowanie, kultura, red. F. Adamski, Kraków 1993. Galloway Ch., Psychologia uczenia się i nauczania, t. 1, Warszawa 1988. Gara J., Od filozoficznych podstaw wychowania do ejdetycznej filozofii wychowania, Warszawa 2009. Gara J., Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu, Kraków 2008. Giroux H. A., Teoria krytyczna i racjonalność w edukacji obywatelskiej, w: Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Illich I., Celebrowanie świadomości, Poznań 1994. Korczak J., Jak kochać dziecko. Prawo dziecka do szacunku, Warszawa 2002. Krüger H.-H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, Gdańsk 2005. Lewowicki T., W poszukiwaniu modelu edukacji międzykulturowej, w: Pedagogika i edukacja wobec nowych wspólnot i różnic w jednoczącej się Europie, red. E. Malewska, B. Śliwerski, Kraków 2002. Lippitz W., Różnica i obcość. Studia fenomenologiczne w obrębie nauk o wychowaniu, Kraków 2005. Maritain J., Od filozofii człowieka do filozofii wychowania, w: Człowiek, wychowanie, kultura, red. F. Adamski, Kraków 1993. Montessori M., Domy dziecięce, Warszawa 2005. Mounier E., Co to jest personalizm, w: Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, tom III - księga druga, wybór S. Wołoszyn, Kielce 1998. Nieobecne dyskursy część III, red. Z. Kwieciński, Toruń 1993. Nikitorowicz J., Kreowanie tożsamości dziecka. Wyzwania edukacji międzykulturowej, Gdańsk 2005. Nowak M., Pedagogika egzystencjalizmu: jej założenia, cele i rola w rozwoju nauk pedagogicznych, „Rocznik Nauk Społecznych” 2004, tom XXXII, zeszyt 2. Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Kraków 1998. Rogers C., Terapia nastawiona na klienta. Grupy spotkaniowe, Wrocław 1991. Rogers C., Terapia nastawiona na klienta. Grupy spotkaniowe, Wrocław 1991. Rorty R., Edukacja i wyzwanie postnowoczesności, w: Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Rorty R., Filozofia a zwierciadło natury, Warszawa 1994. Rorty R., Filozofia a zwierciadło natury, Warszawa 1994. Sawicki A., Hermeneutyka pedagogiczna, Warszawa 1996. Schoenebeck, H. von., Antypedagogika. Być i wspierać zamiast wychowywać, Warszawa 1994, s. 86-128. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001. Tarnowski J., Jak wychowywać?, Warszawa 1993. Watson J. B., Behawioryzm oraz Psychologia, jak ją widzi behawiorysta, Warszawa 1990. Wokół rozumienia. Studia i szkice z hermeneutyki, wybór G. Sowiński, Kraków 1993.
|
W cyklu 2021Zn:
Obowiązkowa Ablewicz K., Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej, Kraków 2003. Bourdieu P., Passeron J.-C., Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, Warszawa 1990. Dilthey W., Budowa świata historycznego w naukach humanistycznych, Gdańsk 2004. Folkierska A., Pytanie o pedagogikę, Warszawa 1990. Galloway Ch., Psychologia uczenia się i nauczania, t. 1, Warszawa 1988. Gutek G. L., Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, Gdańsk 2003. Hessen S., O sprzecznościach i jedności wychowania, Warszawa 1997. Lippitz W., Różnica i obcość. Studia fenomenologiczne w obrębie nauk o wychowaniu, Kraków 2005. Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 1, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003. Watson J. B., Behawioryzm oraz Psychologia, jak ją widzi behawiorysta, Warszawa 1990. Wokół rozumienia, wybór G. Sowiński, Kraków 1993.
Zasoby elektroniczne w kształceniu zdalnym - R. Kwaśnica, Dyskurs edukacyjny po inwazji rozumu instrumentalnego. O potrzebie refleksyjności, Wrocław 2014. Dostęp on-line: https://opub.dsw.edu.pl/bitstream/11479/198/8/Dyskurs_edukacyjny_po_inwazji_rozumu_instrumentalnego.pdf - M. Nowak-Dziemianowicz, Oblicza edukacji. Między pozorami a refleksyjną zmianą, Wrocław 2014. Dostęp on-line: https://core.ac.uk/download/pdf/51278987.pdf - J. Gara, Jana Patočki doświadczenie „jedności pierwotnego świata” jako przesłanka myślenia i działania pedagogicznego - implementacje (część druga), „Forum Pedagogiczne” 2019 nr. 2/1, s. 175-192. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_fp_2019_2_13 - J. Gara, Zmiana w edukacji jako wartość instrumentalna, „Horyzonty Wychowania". Współczesne dyskursy edukacyjne, 2018 tom 17, nr. 41, s. 75-96. https://horyzonty.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1450/1477 - J. Gara, Granice dyskursywności światopoglądowej współczesnej myśli pedagogicznej. Koncepcyjne ujęcie zamysłu i eksplikacji problemu, „Przegląd Pedagogiczny” 2018, nr. 2, s. 120-147. https://przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/archive/article/90/1/article.pdf 75.- J. Gara, Fenomenologiczna kategoria świata życia codziennego jako przesłanka eksplikacji sensów edukacji, „Forum Pedagogiczne” 2017 nr. 2, s. 145-167. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_fp_2017_2_11 - J. Gara, Specyfika polskiej recepcji twórczości Johanna Friedricha Herbarta, „Przegląd Pedagogiczny” 2012, nr 2, s. 22-32. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-dca12eb8-204e-4f63-8ab2-afa3ac92b634
Uzupełniająca Benner D., Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym, Warszawa 2015. Bogaj A., Kształcenie ogólne. Między tradycją a ponowoczesnością, Warszawa 2000. Buber M., Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych, Warszawa 1992. Chmaj L., Kierunki i prądy pedagogiki współczesnej, Warszawa 1938. Człowiek, wychowanie, kultura, red. F. Adamski, Kraków 1993. Erikson E.H., Tożsamość a cykl życia, Poznań 2004. Gara J., Od filozoficznych podstaw wychowania do ejdetycznej filozofii wychowania, Warszawa 2009. Gara J., Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu, Kraków 2008. Krüger H.-H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, Gdańsk 2005. Nieobecne dyskursy część III, red. Z. Kwieciński, Toruń 1993. Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Kraków 1998. Rogers C., Terapia nastawiona na klienta. Grupy spotkaniowe, Wrocław 1991. Rorty R., Filozofia a zwierciadło natury, Warszawa 1994. Sawicki A., Hermeneutyka pedagogiczna, Warszawa 1996. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001. Tarnowski J., Jak wychowywać?, Warszawa 1993.
|
W cyklu 2022Z:
Obowiązkowa Berner H., Współczesne kierunki pedagogiczne, w: Pedagogika, t. 1: Podstawy nauk o wychowaniu, red. B. Śliwerski, Gdańsk 2006. Folkierska A., Pytanie o pedagogikę, Warszawa 1990. Gutek G. L., Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, Gdańsk 2003. Hessen S., O sprzecznościach i jedności wychowania, Warszawa 1997. Kron F. W., Pedagogika. Kluczowe zagadnienia, tłum. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2012. Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 1, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003. Wołoszyn S., Nauki o wychowaniu w Polsce w XX wieku, Kielce 1998. Pelcova N., Człowiek i wychowanie w refleksji fenomenologicznej, Warszawa 2014, s. 94-99, 143-161.
Zasoby elektroniczne - R. Kwaśnica, Dyskurs edukacyjny po inwazji rozumu instrumentalnego. O potrzebie refleksyjności, Wrocław 2014. Dostęp on-line: https://opub.dsw.edu.pl/bitstream/11479/198/8/Dyskurs_edukacyjny_po_inwazji_rozumu_instrumentalnego.pdf - M. Nowak-Dziemianowicz, Oblicza edukacji. Między pozorami a refleksyjną zmianą, Wrocław 2014. Dostęp on-line: https://core.ac.uk/download/pdf/51278987.pdf - J. Gara, Jana Patočki doświadczenie „jedności pierwotnego świata” jako przesłanka myślenia i działania pedagogicznego - implementacje (część druga), „Forum Pedagogiczne” 2019 nr. 2/1, s. 175-192. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_fp_2019_2_13 - J. Gara, Zmiana w edukacji jako wartość instrumentalna, „Horyzonty Wychowania". Współczesne dyskursy edukacyjne, 2018 tom 17, nr. 41, s. 75-96. https://horyzonty.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1450/1477 - J. Gara, Granice dyskursywności światopoglądowej współczesnej myśli pedagogicznej. Koncepcyjne ujęcie zamysłu i eksplikacji problemu, „Przegląd Pedagogiczny” 2018, nr. 2, s. 120-147. https://przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/archive/article/90/1/article.pdf 75.- J. Gara, Fenomenologiczna kategoria świata życia codziennego jako przesłanka eksplikacji sensów edukacji, „Forum Pedagogiczne” 2017 nr. 2, s. 145-167. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_fp_2017_2_11 - J. Gara, Specyfika polskiej recepcji twórczości Johanna Friedricha Herbarta, „Przegląd Pedagogiczny” 2012, nr 2, s. 22-32. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-dca12eb8-204e-4f63-8ab2-afa3ac92b634
Uzupełniająca Ablewicz K., Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej, Kraków 2003. Benner D., Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym, Warszawa 2015. Bogaj A., Kształcenie ogólne. Między tradycją a ponowoczesnością, Warszawa 2000. Bourdieu P., Passeron J.-C., Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, Warszawa 1990. Buber M., Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych, Warszawa 1992. Chmaj L., Kierunki i prądy pedagogiki współczesnej, Warszawa 1938. Człowiek, wychowanie, kultura, red. F. Adamski, Kraków 1993. Dilthey W., Budowa świata historycznego w naukach humanistycznych, Gdańsk 2004. Erikson E.H., Tożsamość a cykl życia, Poznań 2004. Galloway Ch., Psychologia uczenia się i nauczania, t. 1, Warszawa 1988. Gara J., Od filozoficznych podstaw wychowania do ejdetycznej filozofii wychowania, Warszawa 2009. Gara J., Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu, Kraków 2008. Krüger H.-H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, Gdańsk 2005. Lippitz W., Różnica i obcość. Studia fenomenologiczne w obrębie nauk o wychowaniu, Kraków 2005. Nieobecne dyskursy część III, red. Z. Kwieciński, Toruń 1993. Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Kraków 1998. Rogers C., Terapia nastawiona na klienta. Grupy spotkaniowe, Wrocław 1991. Rorty R., Filozofia a zwierciadło natury, Warszawa 1994. Sawicki A., Hermeneutyka pedagogiczna, Warszawa 1996. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001. Tarnowski J., Jak wychowywać?, Warszawa 1993. Watson J. B., Behawioryzm oraz Psychologia, jak ją widzi behawiorysta, Warszawa 1990. Wokół rozumienia. Studia i szkice z hermeneutyki, wybór G. Sowiński, Kraków 1993. Gara J., Istnienie i wychowanie. Egzystencjalne inspiracje myślenia i działania pedagogicznego, Warszawa 2021.
|
W cyklu 2022Zn:
bowiązkowa Ablewicz K., Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej, Kraków 2003. Bourdieu P., Passeron J.-C., Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, Warszawa 1990. Dilthey W., Budowa świata historycznego w naukach humanistycznych, Gdańsk 2004. Folkierska A., Pytanie o pedagogikę, Warszawa 1990. Galloway Ch., Psychologia uczenia się i nauczania, t. 1, Warszawa 1988. Gutek G. L., Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, Gdańsk 2003. Hessen S., O sprzecznościach i jedności wychowania, Warszawa 1997. Lippitz W., Różnica i obcość. Studia fenomenologiczne w obrębie nauk o wychowaniu, Kraków 2005. Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 1, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003. Watson J. B., Behawioryzm oraz Psychologia, jak ją widzi behawiorysta, Warszawa 1990. Wokół rozumienia, wybór G. Sowiński, Kraków 1993. Pelcova N., Człowiek i wychowanie w refleksji fenomenologicznej, Warszawa 2014.
Zasoby elektroniczne w kształceniu zdalnym - R. Kwaśnica, Dyskurs edukacyjny po inwazji rozumu instrumentalnego. O potrzebie refleksyjności, Wrocław 2014. Dostęp on-line: https://opub.dsw.edu.pl/bitstream/11479/198/8/Dyskurs_edukacyjny_po_inwazji_rozumu_instrumentalnego.pdf - M. Nowak-Dziemianowicz, Oblicza edukacji. Między pozorami a refleksyjną zmianą, Wrocław 2014. Dostęp on-line: https://core.ac.uk/download/pdf/51278987.pdf - J. Gara, Jana Patočki doświadczenie „jedności pierwotnego świata” jako przesłanka myślenia i działania pedagogicznego - implementacje (część druga), „Forum Pedagogiczne” 2019 nr. 2/1, s. 175-192. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_fp_2019_2_13 - J. Gara, Zmiana w edukacji jako wartość instrumentalna, „Horyzonty Wychowania". Współczesne dyskursy edukacyjne, 2018 tom 17, nr. 41, s. 75-96. https://horyzonty.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1450/1477 - J. Gara, Granice dyskursywności światopoglądowej współczesnej myśli pedagogicznej. Koncepcyjne ujęcie zamysłu i eksplikacji problemu, „Przegląd Pedagogiczny” 2018, nr. 2, s. 120-147. https://przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/archive/article/90/1/article.pdf 75.- J. Gara, Fenomenologiczna kategoria świata życia codziennego jako przesłanka eksplikacji sensów edukacji, „Forum Pedagogiczne” 2017 nr. 2, s. 145-167. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_fp_2017_2_11 - J. Gara, Specyfika polskiej recepcji twórczości Johanna Friedricha Herbarta, „Przegląd Pedagogiczny” 2012, nr 2, s. 22-32. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-dca12eb8-204e-4f63-8ab2-afa3ac92b634
Uzupełniająca Benner D., Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym, Warszawa 2015. Bogaj A., Kształcenie ogólne. Między tradycją a ponowoczesnością, Warszawa 2000. Buber M., Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych, Warszawa 1992. Chmaj L., Kierunki i prądy pedagogiki współczesnej, Warszawa 1938. Człowiek, wychowanie, kultura, red. F. Adamski, Kraków 1993. Erikson E.H., Tożsamość a cykl życia, Poznań 2004. Gara J., Od filozoficznych podstaw wychowania do ejdetycznej filozofii wychowania, Warszawa 2009. Gara J., Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu, Kraków 2008. Krüger H.-H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, Gdańsk 2005. Nieobecne dyskursy część III, red. Z. Kwieciński, Toruń 1993. Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Kraków 1998. Rogers C., Terapia nastawiona na klienta. Grupy spotkaniowe, Wrocław 1991. Rorty R., Filozofia a zwierciadło natury, Warszawa 1994. Sawicki A., Hermeneutyka pedagogiczna, Warszawa 1996. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001. Tarnowski J., Jak wychowywać?, Warszawa 1993. Gara J., Istnienie i wychowanie. Egzystencjalne inspiracje myślenia i działania pedagogicznego, Warszawa 2021.
|
W cyklu 2023L:
Obowiązkowa Berner H., Współczesne kierunki pedagogiczne, w: Pedagogika, t. 1: Podstawy nauk o wychowaniu, red. B. Śliwerski, Gdańsk 2006. Folkierska A., Pytanie o pedagogikę, Warszawa 1990. Gutek G. L., Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, Gdańsk 2003. Hessen S., O sprzecznościach i jedności wychowania, Warszawa 1997. Kron F. W., Pedagogika. Kluczowe zagadnienia, tłum. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2012. Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 1, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003. Wołoszyn S., Nauki o wychowaniu w Polsce w XX wieku, Kielce 1998. Pelcova N., Człowiek i wychowanie w refleksji fenomenologicznej, Warszawa 2014, s. 94-99, 143-161.
Zasoby elektroniczne - R. Kwaśnica, Dyskurs edukacyjny po inwazji rozumu instrumentalnego. O potrzebie refleksyjności, Wrocław 2014. Dostęp on-line: https://opub.dsw.edu.pl/bitstream/11479/198/8/Dyskurs_edukacyjny_po_inwazji_rozumu_instrumentalnego.pdf - M. Nowak-Dziemianowicz, Oblicza edukacji. Między pozorami a refleksyjną zmianą, Wrocław 2014. Dostęp on-line: https://core.ac.uk/download/pdf/51278987.pdf - J. Gara, Jana Patočki doświadczenie „jedności pierwotnego świata” jako przesłanka myślenia i działania pedagogicznego - implementacje (część druga), „Forum Pedagogiczne” 2019 nr. 2/1, s. 175-192. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_fp_2019_2_13 - J. Gara, Zmiana w edukacji jako wartość instrumentalna, „Horyzonty Wychowania". Współczesne dyskursy edukacyjne, 2018 tom 17, nr. 41, s. 75-96. https://horyzonty.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1450/1477 - J. Gara, Granice dyskursywności światopoglądowej współczesnej myśli pedagogicznej. Koncepcyjne ujęcie zamysłu i eksplikacji problemu, „Przegląd Pedagogiczny” 2018, nr. 2, s. 120-147. https://przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/archive/article/90/1/article.pdf 75.- J. Gara, Fenomenologiczna kategoria świata życia codziennego jako przesłanka eksplikacji sensów edukacji, „Forum Pedagogiczne” 2017 nr. 2, s. 145-167. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_fp_2017_2_11 - J. Gara, Specyfika polskiej recepcji twórczości Johanna Friedricha Herbarta, „Przegląd Pedagogiczny” 2012, nr 2, s. 22-32. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-dca12eb8-204e-4f63-8ab2-afa3ac92b634
Uzupełniająca Ablewicz K., Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej, Kraków 2003. Benner D., Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym, Warszawa 2015. Bogaj A., Kształcenie ogólne. Między tradycją a ponowoczesnością, Warszawa 2000. Bourdieu P., Passeron J.-C., Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, Warszawa 1990. Buber M., Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych, Warszawa 1992. Chmaj L., Kierunki i prądy pedagogiki współczesnej, Warszawa 1938. Człowiek, wychowanie, kultura, red. F. Adamski, Kraków 1993. Dilthey W., Budowa świata historycznego w naukach humanistycznych, Gdańsk 2004. Erikson E.H., Tożsamość a cykl życia, Poznań 2004. Galloway Ch., Psychologia uczenia się i nauczania, t. 1, Warszawa 1988. Gara J., Od filozoficznych podstaw wychowania do ejdetycznej filozofii wychowania, Warszawa 2009. Gara J., Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu, Kraków 2008. Krüger H.-H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, Gdańsk 2005. Lippitz W., Różnica i obcość. Studia fenomenologiczne w obrębie nauk o wychowaniu, Kraków 2005. Nieobecne dyskursy część III, red. Z. Kwieciński, Toruń 1993. Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Kraków 1998. Rogers C., Terapia nastawiona na klienta. Grupy spotkaniowe, Wrocław 1991. Rorty R., Filozofia a zwierciadło natury, Warszawa 1994. Sawicki A., Hermeneutyka pedagogiczna, Warszawa 1996. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001. Tarnowski J., Jak wychowywać?, Warszawa 1993. Watson J. B., Behawioryzm oraz Psychologia, jak ją widzi behawiorysta, Warszawa 1990. Wokół rozumienia. Studia i szkice z hermeneutyki, wybór G. Sowiński, Kraków 1993. Gara J., Istnienie i wychowanie. Egzystencjalne inspiracje myślenia i działania pedagogicznego, Warszawa 2021.
|
W cyklu 2024L:
Obowiązkowa Berner H., Współczesne kierunki pedagogiczne, w: Pedagogika, t. 1: Podstawy nauk o wychowaniu, red. B. Śliwerski, Gdańsk 2006. Folkierska A., Pytanie o pedagogikę, Warszawa 1990. Gutek G. L., Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, Gdańsk 2003. Hessen S., O sprzecznościach i jedności wychowania, Warszawa 1997. Kron F. W., Pedagogika. Kluczowe zagadnienia, tłum. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2012. Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 1, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2003. Wołoszyn S., Nauki o wychowaniu w Polsce w XX wieku, Kielce 1998. Pelcova N., Człowiek i wychowanie w refleksji fenomenologicznej, Warszawa 2014, s. 94-99, 143-161.
Zasoby elektroniczne - R. Kwaśnica, Dyskurs edukacyjny po inwazji rozumu instrumentalnego. O potrzebie refleksyjności, Wrocław 2014. Dostęp on-line: https://opub.dsw.edu.pl/bitstream/11479/198/8/Dyskurs_edukacyjny_po_inwazji_rozumu_instrumentalnego.pdf - M. Nowak-Dziemianowicz, Oblicza edukacji. Między pozorami a refleksyjną zmianą, Wrocław 2014. Dostęp on-line: https://core.ac.uk/download/pdf/51278987.pdf - J. Gara, Jana Patočki doświadczenie „jedności pierwotnego świata” jako przesłanka myślenia i działania pedagogicznego - implementacje (część druga), „Forum Pedagogiczne” 2019 nr. 2/1, s. 175-192. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_fp_2019_2_13 - J. Gara, Zmiana w edukacji jako wartość instrumentalna, „Horyzonty Wychowania". Współczesne dyskursy edukacyjne, 2018 tom 17, nr. 41, s. 75-96. https://horyzonty.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1450/1477 - J. Gara, Granice dyskursywności światopoglądowej współczesnej myśli pedagogicznej. Koncepcyjne ujęcie zamysłu i eksplikacji problemu, „Przegląd Pedagogiczny” 2018, nr. 2, s. 120-147. https://przegladpedagogiczny.ukw.edu.pl/archive/article/90/1/article.pdf 75.- J. Gara, Fenomenologiczna kategoria świata życia codziennego jako przesłanka eksplikacji sensów edukacji, „Forum Pedagogiczne” 2017 nr. 2, s. 145-167. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_21697_fp_2017_2_11 - J. Gara, Specyfika polskiej recepcji twórczości Johanna Friedricha Herbarta, „Przegląd Pedagogiczny” 2012, nr 2, s. 22-32. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-dca12eb8-204e-4f63-8ab2-afa3ac92b634
Uzupełniająca Ablewicz K., Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologicznej, Kraków 2003. Benner D., Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym, Warszawa 2015. Bogaj A., Kształcenie ogólne. Między tradycją a ponowoczesnością, Warszawa 2000. Bourdieu P., Passeron J.-C., Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, Warszawa 1990. Buber M., Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych, Warszawa 1992. Chmaj L., Kierunki i prądy pedagogiki współczesnej, Warszawa 1938. Człowiek, wychowanie, kultura, red. F. Adamski, Kraków 1993. Dilthey W., Budowa świata historycznego w naukach humanistycznych, Gdańsk 2004. Erikson E.H., Tożsamość a cykl życia, Poznań 2004. Galloway Ch., Psychologia uczenia się i nauczania, t. 1, Warszawa 1988. Gara J., Od filozoficznych podstaw wychowania do ejdetycznej filozofii wychowania, Warszawa 2009. Gara J., Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu, Kraków 2008. Krüger H.-H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, Gdańsk 2005. Lippitz W., Różnica i obcość. Studia fenomenologiczne w obrębie nauk o wychowaniu, Kraków 2005. Nieobecne dyskursy część III, red. Z. Kwieciński, Toruń 1993. Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Kraków 1998. Rogers C., Terapia nastawiona na klienta. Grupy spotkaniowe, Wrocław 1991. Rorty R., Filozofia a zwierciadło natury, Warszawa 1994. Sawicki A., Hermeneutyka pedagogiczna, Warszawa 1996. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Warszawa 1993. Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001. Tarnowski J., Jak wychowywać?, Warszawa 1993. Watson J. B., Behawioryzm oraz Psychologia, jak ją widzi behawiorysta, Warszawa 1990. Wokół rozumienia. Studia i szkice z hermeneutyki, wybór G. Sowiński, Kraków 1993. Gara J., Istnienie i wychowanie. Egzystencjalne inspiracje myślenia i działania pedagogicznego, Warszawa 2021.
|