Zarządzanie kompetencjami i rozwój zawodowy pracownika PE-2S-ZKR
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae1eb4ed160db4c13826aa9f2bf73718a%40thread.tacv2/conversations?groupId=397852fc-b9dd-497a-85c7-be103a369817&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a74d4544f00124bfa823ecab1b6bb20f3%40thread.tacv2/conversations?groupId=0edc94bb-e4b7-40ca-99f6-e5baa6b5fb63&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Zn)
TREŚCI PROGRAMOWE:
Pojęcie i istota rozwoju zawodowego człowieka. Wybrane koncepcje rozwoju zawodowego człowieka. Uwarunkowania rozwoju zawodowego pracownika w warunkach współczesnych organizacji i procesów pracy. Definiowanie kompetencji w organizacji: podejście zorientowane na pracownika, podejście zorientowane na pracę. Kompetencje organizacji: kluczowe, zarządcze, pracowników. Przepływy kompetencji. Model kompetencji – definicje i główne cechy. Kształcenie, dokształcanie i doskonalenie zawodowe. Model E.F. Holtona rozwoju nowozatrudnionych pracowników. Standardy kompetencji zawodowych w kształceniu i doskonaleniu zawodowym pracowników. Ocena kompetencji pracowników. Problem luk kompetencyjnych. Niedopasowanie kompetencyjne i kwalifikacyjne. Zjawisko przeedukowania i zjawisko niedokształcenia. Czynniki inspirujące aktywność edukacyjno-zawodową pracowników. Motywacja do uczenia się i do pracy. Sposoby i formy motywowania do rozwoju zawodowego. Znaczenie rozwoju kwalifikacji zawodowych w pracy zawodowej. Wymagania i oczekiwania pracodawców wobec kompetencji i kwalifikacji pracowników. Rozwój kompetencji pracowników. Tutoring, coaching, mentoring jako metody rozwoju kompetencji. Rozwój zawodowy pracownika a równowaga między życiem zawodowym i rodzinnym.
W cyklu 2023Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2023Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2024Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2024Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycznych rozwoju zawodowego człowieka.
Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach, przyczyniających się do rozwoju zawodowego człowieka.
Ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach w zakresie doskonalenia zawodowego pracownika, istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych zachodzących w przedsiębiorstwach, na różnych poziomach struktur zarządzania.
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą wsparcia pedagogicznego w procesie doskonalenia kompetencji zawodowych pracownika oraz kształtowania wizji rozwoju zawodowego.
Umiejętności
Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych występujących w zakładzie pracy oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań odnoszących się do procesu rozwoju zawodowego pracownika, ukierunkowanych na właściwe zarządzanie kompetencjami pracowniczymi.
Posiada umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych zachodzących na każdym etapie rozwoju zawodowego człowieka, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych.
Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych, zachodzących w procesie pracy w zakładzie pracy i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań odnoszących się do kompetencji zawodowych i społecznych pracownika.
Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania podejmowanego w miejscu pracy, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania zadań zawodowych ukierunkowanych na pomoc pracownikom w zarządzaniu ich kompetencjami pracowniczymi, przyczyniając się do rozwoju zawodowego pracownika, w tym rozwoju własnego.
Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem zawodowym oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych zachodzących w miejscu pracy oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie i dochodzenia do mistrzostwa zawodowego.
Kompetencje społeczne
Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu profesjologii, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w zakresie metodycznego przygotowania do działalności edukacyjnej w zakresie doskonalenia zawodowego pracownika.
Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej jako pracownik działu kadr lub działu HR, na każdym etapie rozwoju zawodowego współpracowników i własnego.
Dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, kształtującą i doskonalącą kompetencje pracownicze.
Poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych, dostrzeganych w procesie doskonalenia zawodowego pracownika.
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania na rzecz rozwoju zawodowego własnego i innych.
Jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań z zakresu zarządzania kompetencjami wspierającego rozwój zawodowy pracowników i własny.
Literatura
W cyklu 2020Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Cybal-Michalska A., Młodzież akademicka a kariera zawodowa, IMPULS, Kraków 2014 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2013. |
W cyklu 2020Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Cybal-Michalska A., Młodzież akademicka a kariera zawodowa, IMPULS, Kraków 2014 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2013. |
W cyklu 2021Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Cybal-Michalska A., Młodzież akademicka a kariera zawodowa, IMPULS, Kraków 2014 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2013. |
W cyklu 2021Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Cybal-Michalska A., Młodzież akademicka a kariera zawodowa, IMPULS, Kraków 2014 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2013. |
W cyklu 2022Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Cybal-Michalska A., Młodzież akademicka a kariera zawodowa, IMPULS, Kraków 2014 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2013. |
W cyklu 2022Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Cybal-Michalska A., Młodzież akademicka a kariera zawodowa, IMPULS, Kraków 2014 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2013. |
W cyklu 2023Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Cybal-Michalska A., Młodzież akademicka a kariera zawodowa, IMPULS, Kraków 2014 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2013. |
W cyklu 2023Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Cybal-Michalska A., Młodzież akademicka a kariera zawodowa, IMPULS, Kraków 2014 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2013. |
W cyklu 2024Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Cybal-Michalska A., Młodzież akademicka a kariera zawodowa, IMPULS, Kraków 2014 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2013. |
W cyklu 2024Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Cybal-Michalska A., Młodzież akademicka a kariera zawodowa, IMPULS, Kraków 2014 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2013. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny "kontaktowe" (wykład, ćwiczenia - tryb on-line): 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 W okresie obowiązywania trybu pracy zdalnej ćwiczenia odbywają się w aplikacji MS Teams w grupie: Zarządzanie kompetencjami i rozwój zaw. prac. STACJONARNE Szczegóły zajęć w aplikacji MS Teams. |
W cyklu 2020Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny "kontaktowe" (wykład, ćwiczenia - tryb on-line): 21 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 W okresie obowiązywania trybu pracy zdalnej ćwiczenia odbywają się w aplikacji MS Teams w grupie: Zarządzanie kompetencjami i rozwój zaw. prac. NIESTACJONARNE Szczegóły zajęć w aplikacji MS Teams. |
W cyklu 2021Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny "kontaktowe" (wykład, ćwiczenia - tryb on-line): 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
W cyklu 2021Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny "kontaktowe" (wykład, ćwiczenia - tryb on-line): 21 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny "kontaktowe" (wykład, ćwiczenia): 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
W cyklu 2022Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny "kontaktowe" (wykład, ćwiczenia): 21 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
W cyklu 2023Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny "kontaktowe" (wykład, ćwiczenia): 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
W cyklu 2023Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny "kontaktowe" (ćwiczenia): 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
W cyklu 2024Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny "kontaktowe" (wykład, ćwiczenia): 30 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
W cyklu 2024Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny "kontaktowe" (ćwiczenia): 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: