Wspomaganie rozwoju dzieci PE-2S-WRD
TREŚCI PROGRAMOWE
Różnorodność modeli ujmowania procesu wspierania rozwoju dziecka/ucznia (np. behawioralny, konstruktywistyczny, emancypacyjny). Zadania edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie wspierania rozwoju dziecka (ucznia). Organizowanie środowiska wychowawczego przy uwzględnieniu specyficznych potrzeb i możliwości poszczególnych dzieci (uczniów) jak i grupy. Wykorzystywanie w pracy z dzieckiem (uczniem) informacji uzyskanych na jego temat od specjalistów (psychologa, logopedy, pedagoga, lekarza) i rodziców. Projektowanie spersonalizowanych strategii edukacyjnych w przedszkolu i w kla-sach I-III.
W cyklu 2020L:
Realizowane treści |
W cyklu 2021Ln:
Różnorodność modeli ujmowania procesu wspierania rozwoju dziecka/ucznia (np. behawioralny, konstruktywistyczny, emancypacyjny). |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020L: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2022Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej dotyczącej celów, metod i środków wspomagania rozwoju dziecka na etapie wczesnej edukacji; zna teorie pedagogiczne dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem teorii pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Umiejętności
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz technik w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych i interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Kompetencje społeczne
wykazuje wrażliwość i gotowość działania na rzecz dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w procesie wspierania ich rozwoju i uczenia się
Literatura
W cyklu 2020L:
Bąbka J., Brzezińska A. I. (red.), Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w polskiej i międzynarodowej. Toruń 2016. |
W cyklu 2021Ln:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniające: |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Uwagi (metody pracy i linki do poszczególnych grupa na TEAMSach) Grupa 1 Grupa 2 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae387abb6e6de4ababae7b3fe189166c5%40thread.tacv2/conversations?groupId=acef4ecc-0f3d-4199-b2a6-70c53ddf4fb5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Grupa 3 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa9fd241060ea4e66ba52191791c8799a%40thread.tacv2/conversations?groupId=0b92d92a-06cf-4509-ae36-87f433ce033b&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
W cyklu 2021Ln:
Godziny kontaktowe 15 h ćwiczeń i 12 h warsztatów (27h) Zajęcia będą odbywać się na uczelni w trybie stacjonarnym, chyba, że JM Rektor zarządzi inaczej. Link do zespołu na Teamsach zostanie przesłany na Państwa pocztę elektroniczną w domenie APS. W przypadku, gdyby ktoś nie otrzymał zaproszenia, zobligowany jest do niezwłocznego kontaktu z osobą prowadzącą zajęcia. Na Teamsach będą gromadzone wytwory pracy studenta. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: