Warsztat pedagoga - badacza internetu PE-2S-WPI
TREŚCI PROGRAMOWE:
Specyfika tekstu naukowego i popularnonaukowego w obszarze badań kultury cyfrowej. Badania ilościowe i jakościowe w kulturze cyfrowej. Przedmiot i cel badań edukacyjnych przestrzeni cyfrowej. Konstrukcja metodologiczna procesu badawczego. Narzędzia do realizacji badań w Internecie. Sposób opracowania i prezentacji danych.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę szczegółową dotyczącą procesów związanych z kształceniem, wychowaniem i opieką jako przedmiotu badań pedagogiki medialnej.
Ma rozszerzoną wiedzę metodologiczną na temat projektowania i prowadzenia badań w pedagogice ze szczególnym uwzględnieniem metod badań stosowanych pedagogice medialnej, zwłaszcza w badaniach internetu; zna zasady i normy etyczne związane z realizacją badań.
Umiejętności
Posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań w obrębie pedagogiki medialnej, ze szczególnym uwzględnieniem badań w Internecie.
Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w obszarach praktyki w zakresie pedagogiki medialnej, szczególnie jej części związanej z badaniami internetu.
Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole.
Kompetencje społeczne
Przejawia krytyczne podejście do poziomu swojej wiedzy i umiejętności w obszarze badania internetu, jest gotów do ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w tym zakresie.
Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, przejawia pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy poprzez projektowanie i realizację badań z zakresu pedagogiki medialnej (badania internetu) i budowania warsztatu badacza internetu – pedagoga medialnego, a w sytuacjach problemowych poszukuje wiedzy eksperckiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: