Współczesne koncepcje wychowania przedszkolnego PE-2S-WKW
Terminologia używana w pedagogice przedszkolnej, jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin pokrewnych. Miejsce pedagogiki przedszkolnej w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami nauki. Wykorzystywanie wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesno-szkolnej (wybrane modele i koncepcje pedagogiczne) oraz powiązanych z nią dyscyplin, w celu analizowania i interpretowania sytuacji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i kulturowych, a także motywów i wzorów ludzkiego zachowania.
W cyklu 2020Z:
1. Historyczno-epistemologiczne podstawy pedagogiki przedszkolnej |
W cyklu 2020Zn:
1. Historyczno-epistemologiczne podstawy pedagogiki przedszkolnej |
W cyklu 2021Z:
Miejsce pedagogiki przedszkolnej w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami nauki. |
W cyklu 2021Zn:
Miejsce pedagogiki przedszkolnej w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami nauki. Terminologia używana w pedagogice przedszkolnej, jej źródła oraz zastosowania w obrębie dyscyplin pokrewnych.Wykorzystywanie wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesno-szkolnej (wybrane modele i koncepcje pedagogiczne) oraz powiązanych z nią dyscyplin, w celu analizowania i interpretowania sytuacji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i kulturowych, a także motywów i wzorów ludzkiego zachowania. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki przedszkolnej w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innym i dyscyplinami naukowymi; zna na poziomie rozszerzonym terminologię, stosowaną w obrębie
pedagogiki przedszkolnej.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki przedszkolnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych na etapie wychowania przedszkolnego.
Kompetencje społeczne
Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu pedagogiki przedszkolnej, jest zdolny do krytycznej ich oceny oraz wykazuje umiejętności uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego w zakresie wychowania przedszkolnego.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Bogdanowicz A. Kasica A., Ruch rozwijajacy dla wszystkich, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2009 |
W cyklu 2020Zn:
Bogdanowicz A. Kasica A., Ruch rozwijajacy dla wszystkich, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2009 |
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
W cyklu 2021Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Nakład pracy studentów: Liczba godzin kontaktowych: wykład 15h Liczba godzin na zapoznanie się z literaturą: 10h Liczba godzin na przygotowanie się do egzaminu: 20h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 4 |
W cyklu 2020Zn:
Nakład pracy studentów: Liczba godzin kontaktowych: wykład 15h Liczba godzin na zapoznanie się z literaturą: 10h Liczba godzin na przygotowanie się do egzaminu: 20h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 4 |
W cyklu 2021Z:
Liczba godzin kontaktowych: wykład 15h Liczba godzin na zapoznanie się z literaturą: 20h Przygotowanie prezentacji: 25h Liczba godzin na przygotowanie się do egzaminu: 25h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 4 |
W cyklu 2021Zn:
Metody kształcenia: Nakład pracy studentów: Kod dostępu do zespołu w aplikacji MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3agODUQ9Fom5DyU24Gt6uRj4LFurZJ_PPWBh57y47EOlU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=7974fdc6-9357-4a2c-9c10-5a471db7665a&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: