Wychowanie i nauczanie dzieci w edukacji włączającej PE-2S-WDE
Edukacja włączająca jako nowa forma kształcenia. Teoretyczno-praktyczne przesłanki edukacji włączającej. Organizacja procesu kształcenia i wychowania w zakresie edukacji włączającej. Wychowanie jako spotkanie w dialogu.
W cyklu 2021Z:
Treści programowe: |
W cyklu 2021Zn:
Treści programowe: |
W cyklu 2022Z:
Treści programowe: |
W cyklu 2022Zn:
Edukacja włączająca jako nowa forma kształcenia. Teoretyczno-praktyczne przesłanki edukacji włączającej. Organizacja procesu kształcenia i wychowania w zakresie edukacji włączającej. Wychowanie jako spotkanie w dialogu. • Edukacja włączająca jako nowa forma kształcenia. Teoretyczno-praktyczne przesłanki edukacji włączającej. Organizacja procesu kształcenia i wychowania w zakresie edukacji włączającej. Wychowanie jako spotkanie w dialogu. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021Z: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2022Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach i realizatorach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej w edukacji włączającej, z uwzględnieniem działalności zawodowej nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji
wczesnoszkolnej
Umiejętności
Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla edukacji włączającej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych na etapie wczesnej edukacji w obszarze edukacji włączającej
Kompetencje społeczne
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy w systemie edukacji włączającej na etapie wczesnej edukacji, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, charakteryzuje się empatią, otwartością.
Literatura
W cyklu 2021Z:
Olechowska A, Specjalne potrzeby edukacje - dostęp libra ibuk |
W cyklu 2021Zn:
Olechowska A, Specjalne potrzeby edukacje - dostęp libra ibuk |
W cyklu 2022Z:
Booth T., Ainscow M. Przewodnik po edukacji włączającej rozwój kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły 2012edukacjawlaczajaca.pdf (olimpiadyspecjalne.pl) https://docplayer.pl/51175145-Specjalne-potrzeby-edukacyjne.html Szumski G. Wokół edukacji włączającej Wydawnictwo APS, Warszawa 2010 |
W cyklu 2022Zn:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Wykład prowadzony jest metodą wykładu konwersatoryjnego polegającego na przeplataniu fragmentów mówionych wykładu z wypowiedziami słuchaczy lub z wykonywaniem przez nich odpowiednich zadań teoretycznych lub praktycznych Godziny kontaktowe 15 |
W cyklu 2021Zn:
Wykład prowadzony jest metodą wykładu konwersatoryjnego polegającego na przeplataniu fragmentów mówionych wykładu z wypowiedziami słuchaczy lub z wykonywaniem przez nich odpowiednich zadań teoretycznych lub praktycznych Godziny kontaktowe 15 |
W cyklu 2022Z:
Metody pracy: wykład z elementami dyskusji i ewaluacji, metoda projektowa, metoda pokazu multimedialnego. |
W cyklu 2022Zn:
Wykład konwencjonalny, problemowy. Treści przekazywane są w sposób strukturalizowany w gotowej do zapamiętania postaci, także z zastosowaniem prezentacji graficznych, multimedialnych oraz w sposób złożony i wieloaspektowy jako ilustracja wybranego problemu naukowego. Godziny kontaktowe (wykład) 15h |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: