Warsztat cyfrowego twórcy PE-2S-WCT
TREŚCI PROGRAMOWE
Kulturotwórczy potencjał techniki cyfrowej. Grafika 2D – podstawowe programy. Narzędzia malarskie w grafice 2D. Filtry i efekty. Przekształcenia obrazów - kadrowanie, skalowanie, obracanie. Retuszowanie fotografii. Tworzenie fotomontaży. Przykłady programów komputerowych do tworzenia animacji, prezentacja przykładów klasyki animacji oraz współczesnego użycia animacji komputerowej. Animacja jako komunikat – projektowanie własnej wypowiedzi twórczej. Programy komputerowe do tworzenia grafiki 3D. Modelowanie obiektu w przestrzeni 3D.
W cyklu 2021Z:
Rodzaje grafiki 2D. Zapoznanie z rodzajami grafiki komputerowej i sposobami jej tworzenia. Obróbka i tworzenie grafiki rastrowej w programie Adobe Photoshop i GIMP. Tworzenie grafiki wektorowej z wykorzystaniem programu Inkscape. Podstawy animacji komputerowej. Podstawowe pojęcia i techniki tworzenia animacji w środowisku cyfrowym. Wprowadzenie do tworzenia podcastów z wykorzystaniem programu Audacity. Podstawy grafiki 3D w programie Blender 2.9 |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
ma uporządkowaną wiedzę o realizatorach działalności twórczej w przestrzeni cyfrowej
zna podstawowe zasady promocji i rozpowszechniania własnych utworów cyfrowych
Umiejętności
potrafi wybrać i zastosować właściwy dla działalności cyfrowego twórcy sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania zadań pojawiających się przed autorem cyfrowych tekstów kultury
potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych w zakresie tworzenia treści cyfrowych
Kompetencje społeczne
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju w zakresie umiejętności tworzenia treści cyfrowych
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Nakład pracy studenta: - ćwiczenia i godziny kontaktowe 30 Liczba ECTS: 3 Forma zaliczenia: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: