TI w pracy pedagoga szkolnego PE-2S-TIP
Opis realizowanych treści programowych:
1. Zajęcia organizacyjne - omówienie treści realizowanych w ramach przedmiotu, przedstawienie warunków zaliczenia przedmiotu.
2. Portale społecznościowe, strony internetowe wspierające działania pedagoga szkolnego.
3. Blog w pracy pedagoga.
4. Pierwszakowe krasnale odkryją twój talent - rozpoznanie predyspozycji i zainteresowań dziecka w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.
5. Tajemnice Aeropolis - program edukacyjno-diagnostyczny oparty na koncepcji J. Hollanda.
6. Wybrane aplikacje internetowe pomocne w pracy pedagoga szkolnego.
W cyklu 2020Z:
Opis realizowanych treści programowych: |
W cyklu 2021Z:
Opis realizowanych treści programowych: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Zna programy komputerowe, portale społecznościowe, strony Internetowe wspierające działania pedagoga szkolnego.
Umiejętności
- Potrafi komunikować się z różnymi uczestnikami procesu wychowania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, w tym dziennika elektronicznego na platformie Internetowej, poczty elektronicznej, blogu, forum dyskusyjnego, wiadomości SMS i MMS.
- Planuje (z wykorzystaniem komputera) działania służące rozwiązywaniu problemów dydaktyczno-wychowawczych, a także mające na celu rozpoznawanie i rozwijanie uczniów zdolnych.
Kompetencje społeczne
- Nawiązuje kontakt ze środowiskiem wychowawczym uczniów, specjalistami i instytucjami również tymi wspierającymi rozwój uczniów zdolnych wykorzystując narzędzia TI.
Kryteria oceniania
Metody kształcenia:
Pogadanka, dyskusja, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące.
Nakład pracy studenta:
Godziny kontaktowe, ćwiczenia - 15
Przygotowanie projektu zajęć - 10
Sumaryczna liczba punktów ECTS 1
Literatura
Literatura
Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf Dostęp 01.10.2020.
Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne. Warszawa: Wyd. APS.
W cyklu 2020Z:
Literatura |
W cyklu 2021Z:
Literatura |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Metody kształcenia: |
W cyklu 2021Z:
Metody kształcenia: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: