Trening interpersonalny PE-2S-TIN
TREŚCI PROGRAMOWE:
Trening interpersonalny jako proces uczenia się w oparciu o doświadczenia interpersonalne. Praca na doświadczeniu i procesie grupowym. Rozumienie procesu dynamiki grupowej i współpracy. Rozwijanie wrażliwości interpersonalnej, postawy empatycznej i ekspresji emocjonalnej. Spostrzeganie i lepsze rozumienie siebie i innych ludzi w relacjach międzyludzkich. Uczenie się sposobów budowania satysfakcjonujących relacji z innymi. Doskonalenie umiejętności i zachowań komunikacyjnych. Rozwój umiejętności słuchania i rozumienia zachowań innych w oparciu o wzajemny szacunek i granice JA. Nauka otrzymywania i udzielania informacji zwrotnej. Pogłębiania świadomości i rozwijania swoich mocnych stron. Uświadomienie sobie oraz sprecyzowanie swoich indywidualnych potrzeb związanych z rozwojem.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma pogłębioną wiedzę na temat samorozwoju człowieka w wymiarze psychologicznym i społecznym, stanowiącą podstawę projektowania i realizacji działalności pedagogicznej.
Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych, ich specyfice i o rządzących nimi prawidłowościach; wiedzę na temat procesów komunikacyjnych i dynamiki pracy grupy.
Umiejętności
Posiada pogłębione umiejętności komunikacyjne, umie precyzyjnie przekazać komunikat werbalny i pozawerbalny, a także dopasować go do odbiorcy.
Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole.
Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem, dostrzegać swoje mocne i słabe strony, analizować własne postępowanie w kontakcie z drugim człowiekiem, oraz wspierać i inspirować innych do działań na rzecz uczenia się przez całe życie.
Kompetencje społeczne
Przejawia krytyczne podejście do swojej wiedzy o relacjach międzyludzkich i poziomu swoich kompetencji interpersonalnych, przejawia gotowość do autorefleksji, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego.
Wykazuje wrażliwość na znaczenie relacji interpersonalnych i postawy empatycznej w procesie grupowym, jest gotowy/a do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach zadaniowych na rzecz zmian społecznych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: