Szkoła w systemie oświaty PE-2S-SSO
System oświaty – teoretyczne ramy pojęcia i kontekst historyczny. Przemiany systemu oświaty w XX-wiecznej Polsce. Współczesny polski system oświaty: założenia i cele; struktura; rola rządowej i samorządowej administracji publicznej; podstawa programowa; sposoby finansowania; regulacje prawne. Aktualne problemy polskiego systemu oświaty.
W cyklu 2020Zn:
METODY KSZTAŁCENIA: Pogadanka, dyskusja, analiza dokumentów, w tym przepisów prawa oświatowego. SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Kolokwium testowe sprawdzające wiedzę i umiejętność jej zastosowania w praktyce. Kryteria oceny: trafność tematyczna i merytoryczna, poprawność strukturalna i językowa. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2019Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
ma uszczegółowioną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu oświaty w Polsce
Umiejętności
potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną na temat systemu oświaty w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych związanych z jego funkcjonowaniem
posiada pogłębione umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk i procesów zachodzących w ramach systemu oświaty oraz interpretowania ich z pedagogicznego punktu widzenia
Kompetencje społeczne
jest gotów do krytycznej analizy odbieranych treści dotyczących funkcjonowania systemu oświaty
Uwagi
W cyklu 2020Zn:
Kontakt z prowadzącym zajęcia: eduda@aps.edu.pl |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: