Spektakl teatralny PE-2S-SPT
TREŚCI PROGRAMOWE:
Samodzielna realizacja zadań reżyserskich, aktorskich, organizatorskich; obsługa spektaklu; organizacja i koordynacja zadań w zespole; tekst sceniczny; obsada; scenografia i oprawa muzyczna; zadania reżysera, drugiego reżysera, inspicjenta; dyscyplina w teatrze; próby, próby generalne i występ z publicznością; trema i stres; etyka zawodu aktora; etyka zawodu reżysera; problematyka twórczości i odtwórczości w kontekście roli.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie krzewienia kultury teatralnej.
Ma pogłębioną wiedzę na temat ekonomicznych, etycznych uwarunkowań różnych rodzajów działalności teatralnej, w tym zasad zarządzania zasobami własności intelektualnej.
Umiejętności
Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, interpretacji i krytycznej oceny zjawisk społecznych w perspektywie pedagogicznej, a także umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji z tego zakresu, przy użyciu technik teatralnych.
Posiada pogłębione umiejętności komunikacyjne, potrafi właściwie prezentować własne stanowisko, co wykorzystuje w pracy nad spektaklem i rolą.
Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole realizującym różnorodne zadania związane z powstawaniem spektaklu.
Potrafi, przez działania teatralne, twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych prowadzonych w ramach działalności teatralnej.
Kompetencje społeczne
Przejawia krytyczne podejście do poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dąży do ciągłego rozwoju zawodowego.
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, postępuje odpowiedzialnie wobec ludzi.
Wykazuje wrażliwość na problemy społeczne, w tym pedagogiczne, gotowość do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach skupionych wokół działań teatralnych.
Wykazuje gotowość do brania odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego, rozumiejąc i szanując różnorodność tworzących go tradycji; przejawia gotowość do uczestnictwa w życiu kulturalnym poprzez propagowanie go w różnorodnych formach działań scenicznych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: