Projektowanie wychowania fizycznego dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej PE-2S-PWF
Wykład podejmuje problematykę projektowania wychowania fizycznego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przygodę w tym temacie rozpoczniemy od przyjrzenia się związkom ruchu z mózgiem i procesami uczenia się. Następnie omówimy teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego koncentrując się na edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W części praktycznej skupimy się na projektowaniu programów autorskich, opisując i omawiając m.in. cele, metody, formy organizacyjne, proces, czy ocenę jakości pracy ucznia oraz bezpieczeństwo w trakcie zajęć.
W cyklu 2020L:
Wykład podejmuje problematykę projektowania wychowania fizycznego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przygodę w tym temacie rozpoczniemy od przyjrzenia się związkom ruchu z mózgiem i procesami uczenia się. Następnie omówimy teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego koncentrując się na edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W części praktycznej skupimy się na projektowaniu programów autorskich, opisując i omawiając m.in. cele, metody, formy organizacyjne, proces, czy ocenę jakości pracy ucznia oraz bezpieczeństwo w trakcie zajęć. |
W cyklu 2020Ln:
Wykład podejmuje problematykę projektowania wychowania fizycznego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przygodę w tym temacie rozpoczniemy od przyjrzenia się związkom ruchu z mózgiem i procesami uczenia się. Następnie omówimy teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego koncentrując się na edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W części praktycznej skupimy się na projektowaniu programów autorskich, opisując i omawiając m.in. cele, metody, formy organizacyjne, proces, czy ocenę jakości pracy ucznia oraz bezpieczeństwo w trakcie zajęć. |
W cyklu 2021L:
Wykład podejmuje problematykę projektowania wychowania fizycznego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przygodę w tym temacie rozpoczniemy od przyjrzenia się relacjom między ruchem, mózgiem i procesami uczenia się. Następnie omówimy teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego koncentrując się na edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w perspektywie rozwoju dziecka. W części praktycznej skupimy się na projektowaniu programów autorskich i toku lekcji, opisując i omawiając m.in. cele, metody, formy organizacyjne, proces, ocenę jakości pracy ucznia oraz bezpieczeństwo w trakcie zajęć. Poświęcimy też czas na wychowanie fizyczne w warunkach naturalnych. Całość procesu uczenia się podsumujemy refleksją nad omawianymi zagadnieniami. |
W cyklu 2021Ln:
Wykład podejmuje problematykę projektowania wychowania fizycznego na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Przygodę w tym temacie rozpoczniemy od przyjrzenia się relacjom między ruchem, mózgiem i procesami uczenia się. Następnie omówimy teoretyczne podstawy współczesnej metodyki wychowania fizycznego koncentrując się na edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w perspektywie rozwoju dziecka. W części praktycznej skupimy się na projektowaniu programów autorskich i toku lekcji, opisując i omawiając m.in. cele, metody, formy organizacyjne, proces, ocenę jakości pracy ucznia oraz bezpieczeństwo w trakcie zajęć. Poświęcimy też czas na wychowanie fizyczne w warunkach naturalnych. Całość procesu uczenia się podsumujemy refleksją nad omawianymi zagadnieniami. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej dotyczącej procesów edukacyjnych na etapie wczesnej edukacji jako przedmiotu pedagogiki; zna teorie pedagogiczne dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem wychowania fizycznego
dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Umiejętności
Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych na etapie wychowania fizycznego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Kompetencje społeczne
Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, jest zdolny do krytycznej ich oceny oraz wykazuje umiejętności uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego w zakresie wychowania fizycznego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania
Przedstawiane grupie na pierwszych zajęciach.
Literatura
Przykładowa literatura
1. Madejski, E., Węglarz, J. (2018). Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego. Podręcznik dla nauczycieli i studentów. Kraków: Impuls.
2. Tatarczuk, J. (2011). Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski.
3. Warchoł, K. (2015). Podstawy metodyki współczesnego wychowania fizycznego. Rzeszów: Wydawnictwo Oświatowe FOSZE.
4. Bielski, J. (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
W cyklu 2020L:
Przykładowa literatura |
W cyklu 2020Ln:
Przykładowa literatura |
W cyklu 2021L:
Przykładowa literatura |
W cyklu 2021Ln:
Przykładowa literatura 1. Madejski, E., Węglarz, J. (2018). Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego. Podręcznik dla nauczycieli i studentów. Kraków: Impuls. 2. Tatarczuk, J. (2011). Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski. 3. Warchoł, K. (2015). Podstawy metodyki współczesnego wychowania fizycznego. Rzeszów: Wydawnictwo Oświatowe FOSZE. 4. Bielski, J. (2005). Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Semestr realizowany na platformie TEAMS. 2 ECTS |
W cyklu 2020Ln:
Semestr realizowany na platformie TEAMS. 2 ECTS |
W cyklu 2021L:
Semestr realizowany na platformie TEAMS i stacjonarnie. |
W cyklu 2021Ln:
Semestr realizowany na platformie TEAMS i stacjonarnie. Link umożliwiający wejście studenta do grupy jest wysyłany pocztą USOS. 2 ECTS 15h- godziny kontatowe 45h - praca własna studenta |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: