Projektowanie edukacji społeczno-przyrodniczej dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolne PE-2S-PRN
Mechanizmy kształtowania postaw dzieci i uczniów. Kluczowe pojęcia z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej. Podstawowe pojęcia wiedzy o społeczeństwie. Umiejętność dokonywania analizy oraz interpretacji struktury i funkcjonowania środowiska przyrodniczego i społecznego. Wiedza na temat przedsiębiorczości i podstaw ekonomii. Studenci powinni opanować umiejętność ilustrowania najczęściej spotykanych zjawisk przyrodniczych za pomocą prostych doświadczeń z użyciem przedmiotów z życia codziennego.
W cyklu 2021Z:
Zakres tematów - obszarów |
W cyklu 2021Zn:
Zakres tematów - obszarów |
W cyklu 2022Zn:
1. Wprowadzenie do przedmiotu przydział zadań na poszczególne ćwiczenia |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2022Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym jak i społecznym oraz kulturowym, stanowiącej podstawę edukacji społeczno-przyrodniczej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Umiejętności
Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla edukacji społeczno-przyrodniczej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych na etapie wczesnej edukacji.
Kompetencje społeczne
Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu edukacji społeczno-przyrodniczej, jest zdolny do krytycznej ich oceny oraz wykazuje umiejętności uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego.
Literatura
Bałachowicz J. i Kowalska A. (red.) Wczesna edukacja dziecka, Wyd. WSP-TWP, Warszawa, 2006
Budniak A., Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym, IMPULS, Kraków, 2017
Chałas K., Metoda projektów i jej egzemplifokacja w praktyce, Nowa Era, Warszawa, 2000
SzymańskiM.S.,O metodzie projektów, ŻAK, Warszawa 2010
Uzupełniająca
Tuszyńska L. Pedagogika zrównoważonego rozwoju z przyrodą w tle, Toruń 2018
W cyklu 2021Z:
- Bąk, A., Leśny, A., Palamer-Kabacińska, E. (2014). Przygoda w edukacji i edukacja w przygodzie. Outdoor i adventure education w Polsce. Warszawa: Fundacja Pracownia Nauki i Przygody |
W cyklu 2021Zn:
- Bąk, A., Leśny, A., Palamer-Kabacińska, E. (2014). Przygoda w edukacji i edukacja w przygodzie. Outdoor i adventure education w Polsce. Warszawa: Fundacja Pracownia Nauki i Przygody |
W cyklu 2022Zn:
- Bąk, A., Leśny, A., Palamer-Kabacińska, E. (2014). Przygoda w edukacji i edukacja w przygodzie. Outdoor i adventure education w Polsce. Warszawa: Fundacja Pracownia Nauki i Przygody |
Uwagi
W cyklu 2021Z:
Zajęcia prowadzone metodą projektów z udziałem całej grupy po 15h - godziny kontaktowe ćwiczenia/wykłady 30h praca własna studenta, m.in. przygotowanie do zajęć w zespołach zadaniowych-wykonanie konkretnych działań praktycznych i teoretycznych. zapoznanie się z literaturą przedmiotu. Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu. Metody laboratoryjno - terenowe, korzystanie z narzędzi multimedialnych, metody podające, wykorzystywanie dodatkowo do pracy aplikacji MS-Teams |
W cyklu 2021Zn:
Zajęcia prowadzone metodą projektów z udziałem całej grupy 15h - godziny kontaktowe ćwiczenia 45h praca własna studenta, m.in. przygotowanie do zajęć w zespołach zadaniowych-wykonanie konkretnych działań praktycznych i teoretycznych. zapoznanie się z literaturą przedmiotu. Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu. Metody laboratoryjno - terenowe, korzystanie z narzędzi multimedialnych, metody podające, wykorzystywanie dodatkowo do pracy aplikacji MS-Teams |
W cyklu 2022Zn:
Zajęcia prowadzone metodą projektów z udziałem całej grupy 15h - godziny kontaktowe ćwiczenia 45h praca własna studenta, m.in. przygotowanie do zajęć w zespołach zadaniowych-wykonanie konkretnych działań praktycznych i teoretycznych. zapoznanie się z literaturą przedmiotu. Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu poprzez prezentację projektu. Metody laboratoryjno - terenowe, korzystanie z narzędzi multimedialnych, metody podające, wykorzystywanie dodatkowo do pracy aplikacji MS-Teams |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: