Pedagogika pracy PE-2S-PEP
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a9ea080d07b4a4f46a67d019abbabe388%40thread.tacv2/conversations?groupId=459df787-bdee-492f-8c19-0d4690cc7670&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020L)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3acfcf0753a9eb40f88816e1a78728ff6e%40thread.tacv2/conversations?groupId=b97a77f5-511c-4bbc-82b9-efdd07a381e8&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2020Ln)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3az4JXn6nfUpjchLIaJDPods3PkNtUjHRq8xKM8qLzhg81%40thread.tacv2/conversations?groupId=8c529f68-faf5-4818-a2a4-93767c685207&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 (w cyklu 2021L)
TREŚCI PROGRAMOWE:
Przedmiot badań pedagogiki pracy. Działy pedagogiki pracy. Pedagogiczne aspekty relacji człowiek – wychowanie – praca. Pojęcie i zadania kształcenia i wychowania przedzawodowego. Pojęcie wychowania przez pracę, jego obszary i jego rola w życiu jednostki i społeczeństwa. Podstawowe kategorie pojęciowe pedagogiki pracy: praca, zawód, kompetencje i kwalifikacje. Kształcenie, dokształcanie i doskonalenie zawodowe jako główne procesy pedagogiki pracy. Zarządzanie zasobami ludzkimi jako przedmiot zainteresowań pedagogiki pracy. Edukacja ustawiczna osób dorosłych.
W cyklu 2020L:
WYKŁAD ĆWICZENIA |
W cyklu 2020Ln:
WYKŁAD 1. Ogólny i szczegółowy przedmiot badań i zainteresowań pedagogiki pracy ĆWICZENIA 1. Pedagogika pracy jako dyscyplina pedagogiczna. 2. Egzemplifikacja podstawowych form działalności człowieka na podstawie własnych doświadczeń. 3. Pojęcie i zadania kształcenia i wychowania przedzawodowego. Pojęcie wychowania przez pracę, jego obszary i jego rola w życiu jednostki i społeczeństwa. 4. Kształcenie zawodowe jako przygotowanie do pracy zawodowej w określonej gałęzi gospodarki i na określonym stanowisku pracy. 5a. Przygotowanie zawodowe jako proces prowadzący do opanowania przez jednostkę zawodu i osiągnięcia wysokiej przydatności zawodowej oraz jako wynik procesu kształcenia zawodowego. 6. Edukacja ustawiczna osób dorosłych – przykłady rozwiązań organizacyjno – programowych oraz metodycznych edukacji szkolnej i pozaszkolnej osób dorosłych. 7. Wybrane aspekty humanizacji pracy – analiza przykładów dobrych praktyk w obszarze edukacji i rynku pracy 8. Pedagogika pracy w codziennym życiu – refleksje |
W cyklu 2021L:
WYKŁAD ĆWICZENIA |
W cyklu 2021Ln:
WYKŁAD ĆWICZENIA 2. Egzemplifikacja podstawowych form działalności człowieka na podstawie własnych doświadczeń. 3. Pojęcie i zadania kształcenia i wychowania przedzawodowego. Pojęcie wychowania przez pracę, jego obszary i jego rola w życiu jednostki i społeczeństwa. 4. Kształcenie zawodowe jako przygotowanie do pracy zawodowej w określonej gałęzi gospodarki i na określonym stanowisku pracy. 5a. Przygotowanie zawodowe jako proces prowadzący do opanowania przez jednostkę zawodu i osiągnięcia wysokiej przydatności zawodowej oraz jako wynik procesu kształcenia zawodowego. 6. Edukacja ustawiczna osób dorosłych – przykłady rozwiązań organizacyjno – programowych oraz metodycznych edukacji szkolnej i pozaszkolnej osób dorosłych. 7. Wybrane aspekty humanizacji pracy – analiza przykładów dobrych praktyk w obszarze edukacji i rynku pracy 8. Pedagogika pracy w codziennym życiu – refleksje |
W cyklu 2022L:
WYKŁAD ĆWICZENIA |
W cyklu 2022Ln:
WYKŁAD ĆWICZENIA 2. Egzemplifikacja podstawowych form działalności człowieka na podstawie własnych doświadczeń. 3. Pojęcie i zadania kształcenia i wychowania przedzawodowego. Pojęcie wychowania przez pracę, jego obszary i jego rola w życiu jednostki i społeczeństwa. 4. Kształcenie zawodowe jako przygotowanie do pracy zawodowej w określonej gałęzi gospodarki i na określonym stanowisku pracy. 5a. Przygotowanie zawodowe jako proces prowadzący do opanowania przez jednostkę zawodu i osiągnięcia wysokiej przydatności zawodowej oraz jako wynik procesu kształcenia zawodowego. 6. Edukacja ustawiczna osób dorosłych – przykłady rozwiązań organizacyjno – programowych oraz metodycznych edukacji szkolnej i pozaszkolnej osób dorosłych. 7. Wybrane aspekty humanizacji pracy – analiza przykładów dobrych praktyk w obszarze edukacji i rynku pracy 8. Pedagogika pracy w codziennym życiu – refleksje |
W cyklu 2023L:
WYKŁAD ĆWICZENIA |
W cyklu 2023Ln:
WYKŁAD ĆWICZENIA 2. Egzemplifikacja podstawowych form działalności człowieka na podstawie własnych doświadczeń. 3. Pojęcie i zadania kształcenia i wychowania przedzawodowego. Pojęcie wychowania przez pracę, jego obszary i jego rola w życiu jednostki i społeczeństwa. 4. Kształcenie zawodowe jako przygotowanie do pracy zawodowej w określonej gałęzi gospodarki i na określonym stanowisku pracy. 5a. Przygotowanie zawodowe jako proces prowadzący do opanowania przez jednostkę zawodu i osiągnięcia wysokiej przydatności zawodowej oraz jako wynik procesu kształcenia zawodowego. 6. Edukacja ustawiczna osób dorosłych – przykłady rozwiązań organizacyjno – programowych oraz metodycznych edukacji szkolnej i pozaszkolnej osób dorosłych. 7. Wybrane aspekty humanizacji pracy – analiza przykładów dobrych praktyk w obszarze edukacji i rynku pracy 8. Pedagogika pracy w codziennym życiu – refleksje |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Ln: | W cyklu 2019Ln: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2023Ln: | W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2020Ln: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycznych funkcjonowania człowieka w relacji człowiek - zakład pracy.
Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach w układzie człowiek - zakład pracy.
Umiejętności
Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych zachodzących relacji człowiek - zakład pracy, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych.
Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych pedagoga pracy.
Kompetencje społeczne
Docenia znaczenie pedagogiki pracy dla rozwoju jednostki, jej przygotowania zawodowego, a także dla postępu społecznego.
Literatura
W cyklu 2020L:
OBOWIĄZKOWA: UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2020Ln:
OBOWIĄZKOWA: UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2021L:
OBOWIĄZKOWA: UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2021Ln:
OBOWIĄZKOWA: UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2022L:
OBOWIĄZKOWA: UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2022Ln:
OBOWIĄZKOWA: UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023L:
OBOWIĄZKOWA: UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023Ln:
OBOWIĄZKOWA: UZUPEŁNIAJĄCA: |
Uwagi
W cyklu 2020L:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia, konsultacje 60 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 5 W okresie obowiązywania trybu pracy zdalnej wykłady i ćwiczenia odbywają się w aplikacji MS Teams w grupie: Pedagogika pracy, I PZL, stacjonarne |
W cyklu 2020Ln:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Sumaryczna liczba punktów ECTS 5 W okresie obowiązywania trybu pracy zdalnej ćwiczenia odbywają się w aplikacji MS Teams w grupie: Pedagogika pracy Szczegóły zajęć w aplikacji MS Teams. |
W cyklu 2021L:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia, konsultacje 60 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 5 W okresie obowiązywania trybu pracy zdalnej wykłady i ćwiczenia odbywają się w aplikacji MS Teams w grupie: 2021-22_Pedagogika pracy I PZL stacjonarne |
W cyklu 2021Ln:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Sumaryczna liczba punktów ECTS 5 |
W cyklu 2022L:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia, konsultacje 60 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 5 |
W cyklu 2022Ln:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Sumaryczna liczba punktów ECTS 5 |
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia, konsultacje 60 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 5 |
W cyklu 2023Ln:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Sumaryczna liczba punktów ECTS 5 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: