Pedagogika penitencjarna PE-2S-PEC
TREŚCI PROGRAMOWE:
Interdyscyplinarność pedagogiki penitencjarnej. Cele i granice resocjalizacji penitencjarnej. Zakład karny jako instytucja wychowawcza. Środki odziaływania penitencjarnego. Totalność instytucji zamkniętej. Deprywacja potrzeb w warunkach więziennych. Zróżnicowanie społeczności osób osadzonych.
W cyklu 2022Z:
1. Wprowadzenie do pedagogiki penitencjarnej |
W cyklu 2022Zn:
1. Wprowadzenie do pedagogiki penitencjarnej |
W cyklu 2023Z:
1. Wprowadzenie do pedagogiki penitencjarnej |
W cyklu 2024Z:
1. Wprowadzenie do pedagogiki penitencjarnej |
W cyklu 2024Zn:
1. Wprowadzenie do pedagogiki penitencjarnej |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2024Zn: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę na temat miejsca pedagogiki penitencjarnej w systemie nauk o wychowaniu, rozumie powiązanie pedagogiki penitencjarnej z pedagogiką, a także główne tendencje rozwoju pedagogiki penitencjarnej oraz jej interdyscyplinarność.
Zna koncepcje funkcjonowania człowieka w izolacji penitencjarnej, zna etiologię zaburzeń w zachowaniu.
Ma pogłębioną i poszerzoną wiedzę o podstawach prawnych funkcjonowania procesu resocjalizacji penitencjarnej, ze szczególnym uwzględnieniem zróżnicowanego systemu metod oddziaływań resocjalizacyjnych, profilaktycznych i terapeutycznych.
Posiada wiedzę w zakresie metodyki pracy penitencjarnej. Zna procedury, metody i techniki pracy stosowane w pracy resocjalizacyjnej w zakresie rozszerzonym.
Umiejętności
Umie rozpoznawać potrzeby i możliwości rozwojowe osób osadzonych w zakładach karnych.
Potrafi stosować metodykę pracy penitencjarnej, w tym właściwe procedury, metody i techniki w projektowaniu oddziaływań resocjalizacyjnych w izolacji penitencjarnej.
Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów związanych z resocjalizacją penitencjarną i przewidywać ich skutki.
Kompetencje społeczne
Jest wrażliwy/a na problemy z obszaru pedagogiki.
Jest gotowy/a do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania resocjalizacyjne.
Literatura
W cyklu 2022Z:
Machel H.: Więzienie jako instytucja karna i resocjalizacyjna, Wyd. Arche, Gdańsk 2006 |
W cyklu 2022Zn:
Machel H.: Więzienie jako instytucja karna i resocjalizacyjna, Wyd. Arche, Gdańsk 2006 |
W cyklu 2023Z:
Machel H.: Więzienie jako instytucja karna i resocjalizacyjna, Wyd. Arche, Gdańsk 2006 |
W cyklu 2024Z:
Machel H.: Więzienie jako instytucja karna i resocjalizacyjna, Wyd. Arche, Gdańsk 2006 |
W cyklu 2024Zn:
Machel H.: Więzienie jako instytucja karna i resocjalizacyjna, Wyd. Arche, Gdańsk 2006 |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 15 |
W cyklu 2022Zn:
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 9 Liczba punktów ECTS: 2 |
W cyklu 2023Z:
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 9 Liczba punktów ECTS: 2 |
W cyklu 2024Z:
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 9 Liczba punktów ECTS: 2 |
W cyklu 2024Zn:
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 9 Liczba punktów ECTS: 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: