Podstawy ergonomii i bhp PE-2S-PEB
TREŚCI PROGRAMOWE:
Pojęcie ergonomii, relacja człowiek - obiekt techniczny. Obciążenia fizyczne na stanowisku pracy. Dobre praktyki przy obciążeniach fizycznych. Obciążenia psychiczne na stanowisku pracy. Stres na stanowisku pracy. Struktura przestrzenna stanowiska pracy. Zła postawa ciała i jej konsekwencje.
W cyklu 2020Z:
Treści programowe: |
W cyklu 2020Zn:
Treści programowe: |
W cyklu 2021Z:
Treści programowe: |
W cyklu 2021Zn:
Treści programowe: |
W cyklu 2022Z:
Treści programowe: |
W cyklu 2022Zn:
Treści programowe: |
W cyklu 2023Z:
Treści programowe: |
W cyklu 2023Zn:
Treści programowe: |
W cyklu 2024Z:
Treści programowe: |
W cyklu 2024Zn:
Treści programowe: |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023Zn: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2024Zn: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych i procesów pracy, warunkujących zachowanie ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy.
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą działalności pedagoga pracy w zakresie ergonomii oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.
Umiejętności
Potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi z zakresu ergonomii i bhp w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki działań pedagogicznych związanych z pedagogiką pracy i zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne w zakresie ergonomii pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy.
Kompetencje społeczne
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy z zakresu ergonomii i bhp, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki na rzecz procesu pracy, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych.
Znając zasady ergonomii i bhp, wykazuje wrażliwość i gotowość działania na rzecz osób wymagających opieki, pomocy i szczególnej troski w miejscu pracy.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2020Zn:
M. Wróblewska Ergonomia |
W cyklu 2021Z:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2021Zn:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2022Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2022Zn:
Literatura podstawowa: |
W cyklu 2023Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2023Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2024Z:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
W cyklu 2024Zn:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład - analiza tekstów źródłowych NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 15 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2020Zn:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład - analiza tekstów źródłowych NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład): 12 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 15 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2021Z:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład - analiza tekstów źródłowych NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 15 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2021Zn:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład - analiza tekstów źródłowych NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 15 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (wykład): 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2022Zn:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład - analiza tekstów źródłowych NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład): 9 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 godz. Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 15 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2023Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (wykład): 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2023Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (wykład): 9 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2024Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (wykład): 15 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2024Zn:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe (wykład): 9 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: