Prawne aspekty content designu edukacyjnego PE-2S-PAC
TREŚCI PROGRAMOWE:
Podstawowe regulacje prawne funkcjonowania mediów. Reklama, sponsoring, lokowanie produktu w internecie. Etyka i ochrona prywatności w cyberspołeczeństwie. Ochrona własności intelektualnej.
W cyklu 2023L:
Etyczne i prawne aspekty komunikatów medialnych. Podstawy prawa, umiejętność szukania informacji prawnej. Treść prawa autorskiego: autorskie prawa osobiste, autorskie prawa majątkowe. Ochrona autorskich praw osobistych a dozwolony użytek chronionych utworów. Ochrona wizerunku, adresata korespondencji i tajemnicy źródeł informacji. Inne prawa osobiste. Cyberprzestępstwa - typologia, regulacje prawne. Reklama w świetle aktów prawnych. |
W cyklu 2024L:
Etyczne i prawne aspekty komunikatów medialnych. Podstawy prawa, umiejętność szukania informacji prawnej. Treść prawa autorskiego: autorskie prawa osobiste, autorskie prawa majątkowe. Ochrona autorskich praw osobistych a dozwolony użytek chronionych utworów. Ochrona wizerunku, adresata korespondencji i tajemnicy źródeł informacji. Inne prawa osobiste. Cyberprzestępstwa - typologia, regulacje prawne. Reklama w świetle aktów prawnych. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia prawne oraz wybrane zagadnienia z zakresu tworzenia i publikowania treści edukacyjnych w Internecie.
Ma pogłębioną wiedzę na temat prawnych i etycznych uwarunkowań różnych rodzajów działalności twórczej w zakresie content designu, w tym zasad zarządzania własnością intelektualną.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki medialnej oraz podstaw prawa autorskiego do projektowania działań praktycznych w mediach cyfrowych.
Potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów z obszaru pedagogiki medialnej, stosując wiedzę prawną, prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w obszarze prawa, twórczości internetowej i praktyki pedagogicznej.
Kompetencje społeczne
Odznacza się rozwagą i dojrzałością w rozumieniu roli pedagoga medialnego oraz twórcy edukacyjnych treści internetowych i podtrzymywania jego etosu, żywiąc przekonanie o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad prawa, a także etyki zawodowej.
Odznacza się odpowiedzialnością za podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki prawne, postępuje odpowiedzialnie wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w śro¬dowisku i pośrednio modeluje to podejście wśród innych.
Literatura
W cyklu 2023L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Prawo prasowe. Ustawa z dnia 26 stycznia 1984. (Dz.U. 1984 nr 5 poz. 24) Obwieszczenie Marszałka Sejmu RP z dnia 17 maja 2006 w sprawie jednolitego tekstu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. ( Dz U. 2006 nr 90 poz.631) Prawo własności intelektualnej J.Sieńczyło-Chlebicz (red), Warszawa 2013. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Karta etyczna mediów z 29 marca 1995. Kodeks etyczny dziennikarza PAP z 1998 Kodeks Etyki Dziennikarzy Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich |
W cyklu 2024L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Prawo prasowe. Ustawa z dnia 26 stycznia 1984. (Dz.U. 1984 nr 5 poz. 24) Obwieszczenie Marszałka Sejmu RP z dnia 17 maja 2006 w sprawie jednolitego tekstu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. ( Dz U. 2006 nr 90 poz.631) Prawo własności intelektualnej J.Sieńczyło-Chlebicz (red), Warszawa 2013. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Karta etyczna mediów z 29 marca 1995. Kodeks etyczny dziennikarza PAP z 1998 Kodeks Etyki Dziennikarzy Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich |
Uwagi
W cyklu 2023L:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - analiza przypadków ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
W cyklu 2024L:
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - analiza przypadków ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: