Oprawa spektaklu i widowiska PE-2S-OSW
TREŚCI PROGRAMOWE:
Teatr jako kompilacja różnorodnych dziedzin sztuki: złożoność efektu scenicznego; proces przygotowywania oprawy scenicznej; przygotowywanie materiałów repertuarowych (tekstów, nut itp.), muzyka w spektaklu; rola scenografii i światła; opracowywanie materiałów reklamujących widowisko/spektakl/koncert; opracowywanie programu pracy zespołu nad oprawą sceniczną; planowanie i przygotowanie sprzętu technicznego oraz materiałów niezbędnych do stworzenia oprawy scenicznej widowiska/spektaklu/koncertu; obsługa widowiska/spektaklu/koncertu.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę na temat edukacyjnej i wychowawczej roli teatralnych zadań grupowych nakierowanych na realizację wspólnego celu.
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą znaczenia oprawy spektaklu i widowiska dla efektu scenicznego i pedagogicznego wydźwięku pracy zespołowej skoncentrowanej na zróżnicowanych zadaniach i wspólnym celu.
Umiejętności
Potrafi właściwie prezentować i argumentować własne stanowisko dotyczące sposobów realizacji określonych zadań i ich celów.
Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole.
Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników tworzących oprawę spektaklu.
Kompetencje społeczne
Wyraża gotowość do działania w sposób przedsiębiorczy. Organizuje i realizuje zadania związane z oprawą spektaklu scenicznego.
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki w postaci realizacji indywidualnych zadań. Czuje się i postępuje odpowiedzialnie wobec członków zespołu, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku i pośrednio modeluje to podejście w grupach, z którymi współpracuje.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: