Organizacja wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej PE-2S-OPW
Typy, cele i zasady funkcjonowania instytucji edukacyjnych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym.
Konstruowanie systemu zapewnienia jakości pracy przedszkola i szkoły.
Proces ewaluacji w przedszkolu i szkole. Metody i techniki ewaluacyjne.
Przedszkole i szkoła jako organizacja. Dokumenty w przedszkolu i szkole (statut, programy, plany i rozkłady, itd.)
W cyklu 2020Z:
1.Założenia organizacyjne wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w Polsce, podstawy funkcjonowania tradycyjnych i alternatywnych form wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej; |
W cyklu 2021Z:
1.Założenia organizacyjne wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w Polsce, podstawy funkcjonowania tradycyjnych i alternatywnych form wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej; |
W cyklu 2021Zn:
1.Założenia organizacyjne wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w Polsce, podstawy funkcjonowania tradycyjnych i alternatywnych form wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej; |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021Zn: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej dotyczącej organizacji procesów edukacyjnych na etapie wczesnej edukacji jako przedmiotu pedagogiki; zna teorie pedagogiczne dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem teorii pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania
i projektowania działań praktycznych na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
Kompetencje społeczne
Odznacza się rozwagą i dojrzałością w rozumieniu roli pedagoga oraz gotowością do rozwijanie dorobku zawodu i podtrzymywania jego etosu, będąc przekonanym o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej;
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: *Akty prawne: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: *Akty prawne: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2021Zn:
Literatura obowiązkowa: *Akty prawne: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Metody kształcenia: metody aktywizujące, metody warsztatowe, praca grupowa i praca w parach. Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
W cyklu 2021Z:
Metody kształcenia: metody aktywizujące, metody warsztatowe, praca grupowa i praca w parach. Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
W cyklu 2021Zn:
Metody kształcenia: metody aktywizujące, metody warsztatowe, praca grupowa i praca w parach. Nakład pracy studenta: Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: