Obróbka materiałów audiowizualnych PE-2S-OMA
TREŚCI PROGRAMOWE:
Podstawowe narzędzia do rejestracji dźwięku i wideo – mikrofony, interfejsy audio, kamery. Wybór mikrofonu (mikrofony USB i XLR, dynamiczne i pojemnościowe, wszechkierunkowe, jednokierunkowe, kardioidalne). Prezentacja i omówienie najpopularniejszych formatów zapisu audio i wideo. Zasady prawidłowego nagrywania dźwięku i wideo. Obróbka nagranych materiałów audiowizualnych z wykorzystaniem średniozaawansowanych metod edycji. Tworzenie i edycja materiałów audio i wideo na poziomie zaawansowanym.
W cyklu 2022Z:
1. Omówienie tematyki zajęć. Ćwiczenie w parach polegające na stworzeniu krótkiego filmu o dowolnej tematyce. Dyskusja na temat cech dobrego materiału filmowego w oparciu o wcześniej nagrane filmy. |
W cyklu 2023Z:
Stworzenie i omówienie pomysłów na utwór audiowizualny. Odpowiedni dobór narzędzi. |
W cyklu 2024Z:
Stworzenie i omówienie pomysłów na utwór audiowizualny. Odpowiedni dobór narzędzi. |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o tworzeniu cyfrowych materiałów audiowizualnych i ich obróbce, zna na poziomie rozszerzonym terminologię stosowaną w obrębie edukacyjnych zastosowań materiałów audiowizualnych.
Ma rozszerzoną wiedzę na temat tworzenia i obróbki materiałów audiowizualnych.
Umiejętności
Potrafi wybrać i zastosować narzędzia właściwe dla działalności twórcy cyfrowych treści edukacyjnych – materiałów audiowizualnych.
Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów związanych z kształceniem, wychowaniem i opieką oraz wspierać ich samodzielność w podejmowaniu działań w zakresie tworzenia materiałów audiowizualnych, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie.
Kompetencje społeczne
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, prowadzone działania oraz ich skutki, postępuje odpowiedzialnie wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku i pośrednio modeluje to podejście wśród innych.
Literatura
W cyklu 2022Z:
Majorek M., Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności |
W cyklu 2023Z:
CapCut | Wszechstronny edytor filmów online i graficzne narzędzie do projektowania, napędzane technologią AI Rodzaje i sposoby montażu. Ucz się od gwiazd kina! (cyfrowe.pl) 5. Co zrobić, żeby nakręcić, zmontować i żeby było ładnie? – Edukacja Filmowa |
W cyklu 2024Z:
CapCut | Wszechstronny edytor filmów online i graficzne narzędzie do projektowania, napędzane technologią AI Rodzaje i sposoby montażu. Ucz się od gwiazd kina! (cyfrowe.pl) 5. Co zrobić, żeby nakręcić, zmontować i żeby było ładnie? – Edukacja Filmowa |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
W cyklu 2023Z:
METODY DYDAKTYCZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA |
W cyklu 2024Z:
METODY DYDAKTYCZNE: NAKŁAD PRACY STUDENTA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: