Narzędzia technologii informacyjnych w pracy trenera PE-2S-NTI
TREŚCI PROGRAMOWE:
Podstawy projektowania kursów online (formy kursów e-learningowych, platformy nauczania zdalnego). Cyfrowe narzędzia edukacyjne w pracy trenera (podstawowe i alternatywne aplikacje edukacyjne). Webinarium w praktyce pedagogicznej; korzyści stosowania webinariów w pracy edukatora; planowanie webinariów; formy pracy z uczniem w trakcie webinariów. Grywalizacja w edukacji; stosowanie grywalizacji w projektowaniu kursów. Innowacje w e-learningu (najnowsze narzędzia edukacyjne w nauczaniu online, alternatywne formy prowadzenia kursów online). Projektowanie kursów online. Przygotowanie materiałów wideo (nagrywanie materiałów wideo, edycja materiałów wideo, streaming w Internecie, streaming na YouTube, programy do streamingu: OBS Studio). Podstawy tworzenia materiałów graficznych; projektowanie grafik w Canva. Marketing internetowy; kampania marketingowa w Internecie; planowanie kampanii marketingowej; pozycjonowanie. Podstawowe zagadnienia z zakresu prawa autorskiego.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości.
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w Internecie i poza nim.
Umiejętności
Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w obszarach praktyki pedagogicznej.
Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych.
Potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów związanych z kształceniem, wychowaniem i opieką oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie.
Kompetencje społeczne
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, postępuje odpowiedzialnie wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku i pośrednio modeluje to podejście wśród innych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: