Medialne techniki pisarskie, foniczne i wizualne PE-2S-MTP
TEMATYKA ZAJĘĆ
1. Podstawowy podział mediów na foniczne, wizualne i pisarskie
2. Techniki pisarskie - artykuł publicystyczny i news
3. Audycja radiowa, środki ekspresji dźwiękowej.
4.Wideoblog – obraz jako przekaz.
5. Fotofelieton, samodzielne zdjęcie.
6. Reguły narracji w przekazie.
7. Techniki prowadzenia rozmowy i wywiadu.
8. Odwiedziny w stacji POLSAT
9. Wizyta specjalisty działu PR dużej firmy
W cyklu 2022Z:
TEMATYKA ZAJĘĆ |
W cyklu 2023Z:
TEMATYKA ZAJĘĆ |
W cyklu 2024Z:
TEMATYKA ZAJĘĆ 1. Podstawowy podział mediów na foniczne, wizualne i pisarskie |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu medialnych technik pisarskich, fonicznych i wizualnych.
Ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym, jak i społecznym oraz kulturowym, stanowiącą podstawę projektowania i realizacji komunikatów medialnych o treści edukacyjnej.
Umiejętności
Potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Posiada pogłębione umiejętności komunikacyjne, potrafi właściwie argumentować i dobierać techniki komunikacyjne oraz środki przekazu w celu skutecznego przekazywania treści edukacyjnych.
Ma umiejętności językowe odpowiednie do zadań edukacyjnych objętych programem specjalności.
Kompetencje społeczne
Przejawia krytyczne podejście do poziomu swojej wiedzy i umiejętności w obszarze technik przekazu medialnego, jest gotów do ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w tym zakresie.
Kryteria oceniania
METODY KSZTAŁCENIA
- praca w zespołach
- analiza przypadków
ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI
Godziny kontaktowe ( ćwiczenia): 30 godz.
Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 godz.
Sumaryczna liczba punktów ECTS 1
Literatura
LITERATURA PROPONOWANA
Adams S., (2007). Wywiad dziennikarski, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Chyliński M., Russ-Mohl S., (2008). Dziennikarstwo, Warszawa: PolskaPresse.
Niczyperowicz A., (2001). Dziennikarstwo od kuchni, Poznań: Wydawnictwo TS.
Jenkins, H., Ford, S., Green J. (2017). Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze. Tłum. M. Wróblewski. Łódź: Wydawnictwo UŁ.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA
Mrozowski, M. (2020). Przenikanie mediów. Ewolucja mediów a przemiany ładu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Szpunar, M. ( 2019). Kultura algorytmów, Kraków: IDMIKS UJ.
W cyklu 2024Z:
Literatura obowiązkowa Literatura uzupełniająca |
Uwagi
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI |
W cyklu 2023Z:
METODY KSZTAŁCENIA ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI |
W cyklu 2024Z:
METODY KSZTAŁCENIA ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: