Metodyka projektowania i organizacji kształcenia online PE-2S-MPO
TREŚCI PROGRAMOWE:
E-learning - informacje wstępne (historia, pojęcie, cele i zadania). Asynchroniczne oraz synchroniczne systemy i narzędzia nauczania na odległość. Systemy oprogramowania wykorzystywane w e-learningu. Platformy LMS, LCMS. Tworzenie kursu e-learningowego – etapy działania (analiza potrzeb, wyznaczanie celów, projektowanie programu, przygotowanie materiałów, realizacja kursu, ewaluacja). Konstrukcja kursu e-learningowego - typy struktur kursów e-learningowych. Tworzenie treści kształcenia - konwersja gotowych zasobów i tworzenie rozwiązań autorskich. Pozatekstowe materiały e-learningowe - materiały audiowizualne, transmisje on-line, webinaria.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia, w wymiarze biologicznym, psychologicznym, społecznym i kulturowym, stanowiącą podstawę projektowania i realizacji działalności pedagogicznej w zakresie edukacji zdalnej.
Ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach i realizatorach kształcenia zdalnego oraz ich potrzebach związanych z wykorzystaniem systemów i platform e-learningowych w procesie kształcenia i samokształcenia.
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności pedagogicznej w zakresie projektowania i realizacji kształcenia online.
Umiejętności
Potrafi wybrać i zastosować właściwe środki i metody pracy w celu projektowania i realizacji efektywnych działań edukacyjnych online.
Potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie edukacji zdalnej, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Potrafi organizować pracę zespołową z wykorzystaniem platform edukacyjnych. Umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole.
Kompetencje społeczne
Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania i realizacji kształcenia zdalnego oraz rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w tym obszarze.
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, postępuje odpowiedzialnie wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, kompetentnie realizując założenia metodyczne edukacji na odległość.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: