Kultura partycypacyjna w sieci PE-2S-KUS
TREŚCI PROGRAMOWE
Kultura i społeczeństwo. Struktura społeczna i role społeczne a miejsce jednostki w społeczeństwie.Partycypacja społeczna - znaczenie, cele i uwarunkowania. Internet jako przestrzeń partycypacji społecznej - charakterystyka wybranych zjawisk (fora tematyczne, kampanie społeczne, działalność aktywistów, grupy fanowskie, grupy wsparcia, mikronacje).
Internet jako przestrzeń partycypacji społecznej - otwarte zasoby edukacyjne, naukowe, wolne licencje. Zagrożenia i przeszkody dla rozwoju partycypacyjnego potencjału Internetu. Dziecko jako obywatel. Prawa i obowiązki, działania pozorne. Dziecko jako obywatel sieci. Internet a kształtowanie postaw prospołecznych i obywatelskich.
W cyklu 2020L:
Zakres tematów: |
W cyklu 2021L:
Zakres tematów: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur spo-łecznych i instytucjach życia społecznego funkcjonujących w Internecie
Umiejętności
potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmo-wać wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole podejmującym działania w sieci działania z zakresu partycypacji społecznej
Kompetencje społeczne
Docenia znaczenie mediów cyfrowych w kształtowaniu kultury partycypacji
Literatura
W cyklu 2020L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Uzupełniające: Mider Daniel 2008. Partycypacja polityczna w internecie : studium politologiczne. Warszawa : "Elipsa", s. 189-219. Wszystkie lektury sukcesywnie wpisywane są w "Plikach" zespołu MS Teams: |
W cyklu 2021L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA Uzupełniające: Mider Daniel 2008. Partycypacja polityczna w internecie : studium politologiczne. Warszawa : "Elipsa", s. 189-219. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Metody dydaktyczne: Metody i kryteria oceniania: Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia) w tym e-learning: 15 LINK DO ZAJĘĆ: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a96bd613730024c73a9914f3f17b8d771%40thread.tacv2/conversations?groupId=aa1e7af0-bed5-4a40-b1d9-44bb316466d8&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
W cyklu 2021L:
Metody dydaktyczne: Metody i kryteria oceniania: Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia) w tym e-learning: 15 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: