Instytucje penitencjarne w systemie resocjalizacji PE-2S-IPR
TREŚCI PROGRAMOWE:
Geneza i funkcjonowanie systemu penitencjarnego w Polsce. Zakład karny jako jednostka penitencjarna. Prawo penitencjarne a polityka penitencjarna (praktyka penitencjarna). Cele wykonywania kary pozbawienia wolności. Rodzaje zakładów karnych. Zakład karny dla młodocianych. Zakład karny dla odbywających karę po raz pierwszy. Zakład karny dla recydywistów penitencjarnych. Zakład karny dla odbywających karę aresztu wojskowego. Zakłady karne dla kobiet. Typy zakładów karnych (zakład karny typu zamkniętego, zakład karny typu półotwartego, zakład karny typu otwartego. Systemy odbywania kary pozbawienia wolności (zwykły, terapeutyczny, programowanego oddziaływania).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024Ln: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2024L: | W cyklu 2023Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uporządkowaną, rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu teoretycznych podstaw funkcjonowania systemu penitencjarnego i polityki penitencjarnej w Polsce.
Ma pogłębioną i poszerzoną wiedzę o prawnych i społecznych uwarunkowaniach funkcjonowania instytucji penitencjarnych.
Ma wiedzę na temat statystyki przestępczości i osadzonych w zakładach karnych.
Umiejętności
Potrafi dokonać diagnozy formalnego etapu postępowania z osadzonym.
Posiada umiejętność wykorzystania i integrowania wiedzy teoretycznej z zakresu systemu penitencjarnego w celu analizy złożonych problemów resocjalizacyjnych i formalnoprawnych.
Kompetencje społeczne
Jest wrażliwy/a na problemy i potrzeby osób osadzonych w zakładach karnych.
Jest przygotowany/a do twórczego poszukiwania rozwiązań prawnych i podejmowania współpracy na rzecz osadzonych w zakładach karnych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: