Grafika 3D PE-2S-G3D
TREŚCI PROGRAMOWE:
Interfejs i narzędzia programu Blender 3D. Proces tworzenia prostych modeli 3D w stylu „low poly” i podstawowe pojęciami z zakresu tworzenia grafiki 3D. Proces tworzenia modeli 3D zgodnie z dobrymi praktykami modelowania. Tworzenie obiektów 3D o różnym stopniu skomplikowania. Tworzenie tekstur oraz proces teksturowania obiektów w programie Blender 3D. Tworzenie i dodawanie detali do modeli 3D w programie Blender. Znaczenie kompozycji i światła w tworzeniu obrazów w technologii 3D.
W cyklu 2020Z:
Objaśnienie podstawowych funkcji programu 3D Blender oraz prezentacja współczesnego użycia grafiki 3D w pracach artystycznych. Prezentacja zadania wykonywanego przez studentów – "Obiekt wewnętrzny" - zadania, w którym studenci będą zobowiązani stworzyć wirtualny obiekt rzeźbiarski będący próbą przedstawienia ich osobowości. 1 etap realizacji zadania - stworzenie kolaży, rysunków lub form rzeźbiarskich jako szkiców do dalszej pracy w środowisku wirtualnym. 2 etap realizacji zadania - modelowanie obiektu w przestrzeni 3D na bazie szkiców i projektów. 3 etap realizacji zadania - teksturowanie obiektu w oparciu o własne zdjęcia, grafiki oraz inne formy plastyczne. 4 etap realizacji zadania - oświetlanie i renderowanie pracy jako animacji 3D. Projekcja wszystkich powstałych prac połączona z ich omówieniem i dyskusją na ich temat. |
W cyklu 2021Z:
Objaśnienie podstawowych funkcji programu 3D Blender oraz prezentacja współczesnego użycia grafiki 3D w pracach artystycznych. Prezentacja zadania wykonywanego przez studentów – "Obiekt wewnętrzny" - zadania, w którym studenci będą zobowiązani stworzyć wirtualny obiekt rzeźbiarski będący próbą przedstawienia ich osobowości. 1 etap realizacji zadania - stworzenie kolaży, rysunków lub form rzeźbiarskich jako szkiców do dalszej pracy w środowisku wirtualnym. 2 etap realizacji zadania - modelowanie obiektu w przestrzeni 3D na bazie szkiców i projektów. 3 etap realizacji zadania - teksturowanie obiektu w oparciu o własne zdjęcia, grafiki oraz inne formy plastyczne. 4 etap realizacji zadania - oświetlanie i renderowanie pracy jako animacji 3D. Projekcja wszystkich powstałych prac połączona z ich omówieniem i dyskusją na ich temat. |
W cyklu 2022Z:
Objaśnienie podstawowych funkcji programu 3D Blender oraz prezentacja współczesnego użycia grafiki 3D w pracach artystycznych. Prezentacja zadania wykonywanego przez studentów – "Obiekt wewnętrzny" - zadania, w którym studenci będą zobowiązani stworzyć wirtualny obiekt rzeźbiarski będący próbą przedstawienia ich osobowości. 1 etap realizacji zadania - stworzenie kolaży, rysunków lub form rzeźbiarskich jako szkiców do dalszej pracy w środowisku wirtualnym. 2 etap realizacji zadania - modelowanie obiektu w przestrzeni 3D na bazie szkiców i projektów. 3 etap realizacji zadania - teksturowanie obiektu w oparciu o własne zdjęcia, grafiki oraz inne formy plastyczne. 4 etap realizacji zadania - oświetlanie i renderowanie pracy jako animacji 3D. Projekcja wszystkich powstałych prac połączona z ich omówieniem i dyskusją na ich temat. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma rozszerzoną wiedzę w zakresie projektowania przestrzennych pomocy dydaktycznych istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych.
Zna podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie usług graficznych.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę z zakresu tworzenia przestrzennych pomocy dydaktycznych w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych.
Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów związanych z wykorzystaniem grafiki 3D w edukacji.
Potrafi wybrać i zastosować odpowiednie programy grafiki przestrzennej do realizacji zadań zawodowych.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość szybkiego rozwoju narzędzi informatycznych i rozumie potrzebę stałego samokształcenia.
Wyraża gotowość do działania w sposób przedsiębiorczy.
Literatura
W cyklu 2020Z:
obowiązkowa: uzupełniająca: Wirtualne modelarstwo. Tworzenie realstycznych, cyfrowych modeli samolotów, Witold Jaworski, http://samoloty3d.pl/, 2013 |
W cyklu 2021Z:
obowiązkowa: uzupełniająca: Wirtualne modelarstwo. Tworzenie realstycznych, cyfrowych modeli samolotów, Witold Jaworski, http://samoloty3d.pl/, 2013 |
W cyklu 2022Z:
obowiązkowa: uzupełniająca: Wirtualne modelarstwo. Tworzenie realstycznych, cyfrowych modeli samolotów, Witold Jaworski, http://samoloty3d.pl/, 2013 |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Metody i kryteria oceniania: METODY KSZTAŁCENIA |
W cyklu 2021Z:
Metody i kryteria oceniania: METODY KSZTAŁCENIA |
W cyklu 2022Z:
Metody i kryteria oceniania: METODY KSZTAŁCENIA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: