Grafika 2D PE-2S-G2D1
TREŚCI PROGRAMOWE:
Typy grafik komputerowych. Znaczenie rozdzielczości i rozmiaru obrazu. Znaczenie uzyskania głębi kolorów i zasady ich stosowania. Kompresja plików graficznych i formaty zapisu grafiki 2D. Konfiguracja interfejsu programu graficznego. Wykorzystanie narzędzi malarskich do przygotowania własnych projektów graficznych. Korzystanie ze ścieżek - wektory w grafice rastrowej. Wykorzystanie możliwości warstw i maski w projektowaniu grafiki 2D. Przekształcenia istniejących obrazów - kadrowanie, skalowanie, obracanie. Obróbka koloru w projekcie graficznym. Praca z tekstem w projekcie graficznym – tytuły, podpisy, dłuższe teksty. Zastosowanie filtrów i efektów graficznych. Retuszowanie fotografii. Tworzenie fotomontaży.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą projektowania graficznych pomocy dydaktycznych w działalności edukacyjnej, wychowawczej, kulturalnej.
Zna podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie usług graficznych.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę z zakresu tworzenia przestrzennych pomocy dydaktycznych w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych.
Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów związanych z wykorzystaniem grafiki 2D w edukacji.
Potrafi wybrać i zastosować odpowiednie programy grafiki przestrzennej do realizacji zadań zawodowych.
Kompetencje społeczne
Ma świadomość szybkiego rozwoju narzędzi informatycznych i rozumie potrzebę stałego samokształcenia.
Wyraża gotowość do działania w sposób przedsiębiorczy.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: