Edukacja małych dzieci PE-2S-EMD
TREŚCI PROGRAMOWE:
Rola organizowania zabaw w rozwoju dziecka, mających na celu rozwój umysłowy małego dziecka poprzez: skupianie uwagi dziecka przez dłuższy czas, budowanie umiejętności komunikacyjnych, gromadzenie doznań sensorycznych, konstruowanie wiedzy o przedmiotach oraz innej aktywności poznawczej podczas zabaw z dziećmi w instytucjach opieki nad małych dzieckiem.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju małego dziecka w wymiarze biologicznym, psychologicznym, społecznym i kulturowym, stanowiącą podstawę organizacji i prowadzenia zabaw w placówkach opieki nad małych dzieckiem.
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę, obejmującą kluczowe zagadnienia pedagogiczne dotyczące małego dziecka oraz zaawansowaną wiedzę związaną z kształceniem, wychowaniem i opieką.
Umiejętności
Potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych, projektować zabawy dla małego dziecka oraz przewidywać skutki planowanych działań w obszarach praktyki pedagogicznej.
Potrafi wybrać i przeprowadzić różnorodne zabawy z małym dzieckiem, uwzględniając odpowiedni stopień trudności i etap rozwojowy. Potrafi dobierać w pracy różnorodne zabawy, organizując czas i przestrzeń sprzyjającą uczeniu się w zabawie.
Kompetencje społeczne
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy z małymi dziećmi, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, postępuje odpowiedzialnie wobec dzieci, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych.
Wykazuje wrażliwość na problemy związane z wychowaniem małego dziecka, gotowość do komunikowania się i współpracy z rodzicami i współpracownikami.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: