Edukacja kulturalna PE-2S-EKU
TREŚCI PROGRAMOWE:
Między tym, co kulturowe, a kulturalnym – elementy teorii kultury; rola i znaczenie kultury w życiu społecznym, formy uczestnictwa w kulturze; cele i zadania edukacji kulturalnej; pola działania, sposoby organizacji i kierunki rozwoju edukacji kulturalnej; instytucje kultury – pomiędzy tradycją a nowoczesnością; język jako najważniejszy kod kultury; sztuki performatywne, śpiew i muzyka jako formy ekspresji kultury i uczestnictwa w życiu społecznym; między zabawą a rytuałem – geneza teatru i jego rola społeczna; kultura elitarna a kultura popularna – homogenizacja kultury i artystyczne strategie jej wykorzystania; dzieło kultowe, kicz, kamp jako strategia estetyczna.
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w wymiarze kulturowym, w tym o genezie różnych form ekspresji artystycznej, ich przemianach i znaczeniu społecznym.
Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach, istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych i kulturalnych.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki, antropologii kulturowej oraz wiedzy o sztuce, w celu analizy złożonych problemów społecznych i pedagogicznych.
Kompetencje społeczne
Przejawia krytyczne podejście do poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu edukacji kulturalnej i artystycznej, dąży do rozwoju osobistego i zawodowego.
Wykazuje gotowość do brania odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego kraju, rozumiejąc i szanując różnorodność tworzących go tradycji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: