Diagnoza i terapia dziecka z trudnościami w opanowaniu umiejętności językowych PE-2S-DIP
TREŚCI PROGRAMOWE
Przyczyny i przejawy trudności w rozwoju i uczeniu się dzieci w wieku przedszkolnym z zakresu kształtowania się umiejętności językowych – rozumienia, mówienia, czytania i pisania. Strategie wspomagania dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie rozwoju umysłowego i kształtowania umiejętności matematycznych.
W cyklu 2020Ln:
• Przyczyny i przejawy trudności w rozwoju i uczeniu się dzieci w wieku przedszkolnym z zakresu kształtowania się umiejętności językowych – rozumienia, mówienia, czytania i pisania. |
W cyklu 2021Ln:
• Przyczyny i przejawy trudności w rozwoju i uczeniu się dzieci w wieku przedszkolnym z zakresu kształtowania się umiejętności językowych – rozumienia, mówienia, czytania i pisania. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ma uporządkowaną i podbudowana teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej dotyczącej rozpoznawania i przezwyciężania trudności w nabywaniu umiejętności językowych na etapie wczesnej edukacji jako przedmiotu pedagogiki; zna teorie dotyczące rozwoju umiejętności językowych u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Umiejętności
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat trudności w nabywaniu umiejętności językowych przez dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym przy użyciu różnych źródeł oraz technik w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych i interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych
Kompetencje społeczne
jest wrażliwy na problemy społeczne i edukacyjne dzieci i uczniów z trudnościami w nabywaniu umiejętności językowych, jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne na rzecz interesu publicznego w tym osób wymagających opieki, pomocy i szczególnej troski ze względu na trudności językowe
Literatura
W cyklu 2020Ln:
Bąbka J., Brzezińska A. I. (red.), Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w polskiej i międzynarodowej. Toruń 2016. |
W cyklu 2021Ln:
Bąbka J., Brzezińska A. I. (red.), Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w polskiej i międzynarodowej. Toruń 2016. |
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
metody problemowe, studium przypadku |
W cyklu 2021Ln:
Metody: studium przypadku, problemowe, praca w grupach |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: