Praktyka zawodowa w zakresie organizowania i nadzoru działalności oświatowej (60 godz.) PE-2P-ZOS2
TREŚCI PROGRAMOWE
Zadania praktyki:
1. Zapoznanie się z funkcjonowaniem instytucji będącej organem prowadzącym dla szkoły/placówki (w zakresie jej zadań oświatowych) lub organem nadzoru pedagogicznego, a w szczególności jej wewnętrznymi regulacjami (regulaminy, procedury), strukturą organizacyjną (funkcje i stanowiska, zakresy obowiązków), modelem zarządzania, zadaniami oraz sposobami ich realizacji.
2. Poznanie strategicznych i doraźnych celów organów prowadzących szkół/placówek lub organów nadzoru pedagogicznego, priorytetów stanowiących podstawę ich decyzji, najważniejszych problemów oraz ogólnej perspektywy, w jakiej ujmują szkołę/placówkę.
3. Asystowanie pracownikom organu prowadzącego lub organu nadzoru pedagogicznego w realizacji ich zadań i wypełnianie poleceń otrzymanych od opiekuna praktyk w urzędzie.
4. Przygotowanie pracy pisemnej o charakterze opisowo-analitycznym, prezentującej instytucję i realizowaną przez nią politykę pt. „Strategia edukacyjna w miejscowości X. Opis i analiza” - min. 4 str. (w zakresie przedstawionym w powyższych zadaniach, w punktach 1 i 2).
DRUKI DO POBRANIA
Dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - Ma pogłębioną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, pogłębioną w zakresie działalności organów prowadzących szkół i placówek oświatowych lub organów nadzoru pedagogicznego.
Umiejętności - Potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące zagadnień związanych z działalnością organów prowadzących szkół i placówek oświatowych lub organów nadzoru pedagogicznego.
- Na podstawie obserwacji, wywiadów i analizy dokumentów potrafi przeprowadzić diagnozę funkcjonowania organów prowadzących szkół i placówek oświatowych lub organów nadzoru pedagogicznego.
- Potrafi generować rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych oraz przewidywać skutki planowanych działań w obszarze funkcjonowania organów prowadzących szkół i placówek oświatowych lub organów nadzoru pedagogicznego.
Kompetencje społeczne - Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: